Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat că Pasajul Basarab va fi preluat oficial de Municipalitate, ca urmare a semnării unui acord cu constructorul şi se va putea interveni legal pentru întreţinere, curăţenie şi reparaţii.
Pasajul Basarab, unul dintre cele mai importante noduri rutiere din Capitală, nu fusese recepționat oficial timp de 14 ani de la inaugurare, ceea ce a împiedicat Primăria să facă reparații majore sau să aloce fonduri pentru întreținere. Acum, după semnarea acordului cu constructorul, autoritățile pot interveni legal.
Printre lucrările care vor începe în perioada următoare se numără: Refacerea betonului și a rosturilor de dilatație; Înlocuirea aparatelor de reazem; Asfaltarea rampelor și a carosabilului de pe pasaj; Curățarea și vopsirea elementelor metalice; Modernizarea sistemului de drenaj.
Potrivit primarului interimar, pasajul a fost deja supus unei expertize tehnice.
„Pasajul Basarab – după 14 ani, deblocăm recepția finală.
Am semnat un acord cu constructorul care permite, în sfârșit, preluarea oficială de către Primărie. Asta înseamnă că putem interveni legal pentru întreținere, curățenie și reparații.
Ce urmează:
- Refacem betonul și rosturile de dilatație
- Înlocuim aparatele de reazem
- Asfaltăm pasajul și rampele
- Curățăm și vopsim elementele metalice
- Modernizăm sistemul de drenaj
Pasajul a fost expertizat recent. Știm ce e de făcut și începem”, a transmis Stelian Bujduveanu, luni, pe pagina de Facebook.
Pasajul Basarab a fost inaugurat în urmă cu 14 ani
Pasajul Basarab a fost inaugurat în urmă cu 14 ani, în data de 18 iunie 2011, de fostul primar general Sorin Oprescu, ca una dintre cele mai ambițioase lucrări de infrastructură din Capitală. Un an mai târziu, pe 23 aprilie 2012, a fost dată în folosință și stația de tramvai cu conexiune la metrou, iar singurul element care mai trebuia finalizat era trotuarul rulant care lega Gara Basarab de punctul intermodal Basarab și Gara de Nord, la nivelul Peronului 1.
Trotuarul rulant a devenit funcțional în noiembrie 2013, însă a funcționat doar aproximativ un an, fiind ulterior abandonat.
Cu o lungime totală de 2 kilometri, din care 222 de metri reprezintă podul hobanat, o lățime de 44 de metri (cea mai mare pentru un pod hobanat din Europa) și o înălțime de 10 metri, Pasajul Basarab leagă Sectorul 1 de Sectorul 6. Unește Șoseaua Nicolae Titulescu cu Șoseaua Grozăvești și completează inelul median al Capitalei, pe segmentul nord-vestic.
Pasajul include două benzi de circulație pe sens și linii de tramvai în dublu sens.