În România unde elevii se ascund de profesori, o învăţătoare a transformat şcoala în lecţii de bucurie

de Sabrina Preda    |    Sergiu Cora    |    Dana Conerth    |    16 Dec 2020   •   22:55
În România unde elevii se ascund de profesori, o învăţătoare a transformat şcoala în lecţii de bucurie Exclusiv

Campania "Faci bine României" vă prezintă povestea unei învăţătoare de poveste din Bucureşti: Consuela Colţan. Orele ei sunt lecţii-spectacol pe care copiii le adoră, iar sala ei de clasă se transformă, în funcţie de tema zilei, în loc de joacă, în laborator, ceainărie sau bibliotecă. Atunci când şcolile s-au închis, iar vremea a fost frumoasă, învăţătoarea şi-a mutat orele în livadă sau în parc.

Consuela Colţan a fost desemnată CREATOR DE EDUCAŢIE pentru metodele inedite de predare pe care le foloseşte. Ea spune că învăţământul trebuie să pună accent pe EDUCAŢIA AFECTIVĂ, să se înnoiască şi să ţină pasul cu noua generaţie. Altfel, riscă să fie un un obstacol în calea dezvoltării copiilor.

De cand orele s-au mutat în online, îmbrăţişările sunt şi ele virtuale. Mai alină dorul învăţătoarei Consuela Colţan de elevii ei şi pune zâmbete pe chipul copiilor cărora le lipseşte şcoala faţă în faţă.

Însă, atâţia copii bucuroşi că îşi văd învăţătoarea, chiar şi pe ecranul unei tablete NU am mai văzut de multă vreme!

Consuela Colţan e ceva... ce rar întâlneşti într-o şcoală din România. La orele, ei copiii nu învaţă nemişcati în bănci, cu stiloul în mână și cu ochii la tablă. Cei mici dansează, experimentează, învata prin joc, sunt creativi şi sunt eroii fiecărei aventuri de cunoaştere. Sunt atenţi pentru că se bucura de lecţii-spectacol. 

"Nu pot sa fac altfel eu. Mă gândesc tot timpul la copii, mă gândesc cum să-i atrag mai bine, ce metode noi ar trebui să folosesc pentru ca şi generaţiile sunt altfel. Nativii digitali. Am văzut în această perioadă că trebuia să fim pregătiţi pentru aşa ceva. Nu am fost toţi pregătiţi, dar ne pregătim din mers", povesteşte doamna învăţătoare.

A avut la rândul ei o învăţătoare excepţională care a inspirat-o să-i calce pe urme. Şi a înţeles că poarta de schimbare în învăţământ e sufletul copilului şi educatia afectivă. 

"Avem ocazia să ajungem la sufletul copiilor şi mai ales în această perioadă un profesor e un doctor de suflete, răbdarea, încrederea, optimistul, toate acestea fac să vibreze sufletul copilului şi fac minuni în mintea, spiritul şi sufleţelul lui", spune Consuela Colţan.

Elevii ei nu aşteaptă sunetul clopoţelului, iar la finalul orei, note primeşte doar învăţătoarea

"Doamna noastră învăţătoare este minunată şi în fiecare oră online ne face surprize. Orice oră care ni se pare complicată o transformă într-un joculeţ frumos şi o iubesc foarte mult!", spune un elev.

"Eu cred ca doamna noastra e ca un înger", spune alt micuţ. 

"Orice ora o transformă într-un joc, nici nu simţi ca eşti la şcoală, zici că eşti la un joc cu prietenii", continuă un alt prichindel. 

Jocul înseamnă pentru Consuela Colţan ore întregi de pregătire. Când şcoala era faţă în faţă, intra în sala de clasă la 6 dimineaţa ca totul să fie gata când ajung copiii  A confecţionat din banii ei marionete care îi ajută pe cei mici să înveţe cu plăcere.   

Anul trecut, Consuela Colţan a fost desemnată CREATOR DE EDUCAŢIE pentru metodele INEDITE de predare pe care le foloseşte. Sala ei de clasă e un spaţiu care se transformă în loc de joacă, în scenă, în magazin, muzeu, ceainărie, spaţiu cosmic, cinematograf, biblioteca sau laborator.

Când şcoala nu s-a mai putut ţine între patru pereti, învăţătoarea şi-a mutat sala de clasă…în livadă

Întâlnirea cu învăţătoare Consuela Colțan ne-a dat speranţă. Dacă în şcolile din România ar fi mai mulţi dascăli ca ea, elevii buni nu ar mai pleca să studieze în străinătate. Consuela Colţan crede că dacă şcoala nu înţelege menirea ei de ghid şi nu are curajul să schimbe şi să aplice creativ chiar şi metode tradiţionale, riscă să devină un obstacol în dezvoltarea copiilor. 

Şi pentru elevi, şi pentru profesori, fiecare zi de şcoală trebuie să fie o provocare. 

Elevii Şcolii Gimnaziale 280 din București au pus în scrisoarea pentru Moş Crăciun şi dorinţa de a se reîntoarce anul viitor la şcoală.

"Mi-e dor mai mult ca oricând. Mi-e dor să mă văd cu colegii, să ne distram în pauze, de marionete, de orele cu Moş Alfabet.", spun copiii. ,>

Copiii noii generatii au resurse nebănuite. Sunt independenţi,  au personalitate vibrantă şi opinii ferme. Au nevoie ca educaţia să ţină pasul cu ei şi să se înnoiască. Ajutând şi TU la această schimbare, FACI BINE ROMÂNIEI!



Parteneri
x close