Noi, românii, ne lăudăm cu produsele tradiţionale, dar, în realitate, avem din ce în ce mai puţine produse tradiţionale. În cinci luni, România a rămas cu doar 30 de produse atestate din cele peste 4.000 înregistrate anul trecut. S-a schimbat lesgislaţia în domeniu pentru a proteja mai bine consumatorii.
De cinci luni, de când condiţiile privind atestatul pentru produse tradiţionale sunt mult mai riguroase, doar 31 de alimente au fost certificate ca fiind "tradiţionale". Sigur, au fost depuse mai multe dosare decât cele menţionate, însă au fost respinse peste 50.
Pe piaţă se vând însă mii de produse sub etichetă de "tradiţional". Şi nici nu este de mirare, căci marca de "tradiţioanal" înseamnă şi un preţ mai mare. Spre exemplu, dacă un kilogram de pâine tradiţională costă între 5 şi 8 lei, pâinea din magazin se vinde cu 3 lei. Şi telemeaua tradiţională este mai scumpă cu aproape 50 la sută.
Ca să nu se păcălească, consumatorii pot recunoaşte foarte uşor produsele tradiţionale. Pe fiecare aliment, la etichetă trebuie să se găsească logo-ul "Produs tradiţional atestat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale".
Producătorii care vor să-şi înregistreze produsul cu etichetă de "tradiţional" pot depune actele la Ministerul Agriculturii până în luna septembrie.