Antena 3 CNN Actualitate Sănătate Cercetătorii au descoperit de ce ne îmbolnăvim iarna. Cum prevenim răcelile sezoniere

Oamenii de știință au descoperit, în sfârșit, de ce ne îmbolnăvim iarna. O echipă de cercetători a descoperit de ce probabilitatea e mai mare să răcim sau să facem gripă în anotimpul rece.

Sursa foto: Profimedia Images
de Redacția Antena 3 CNN    |    11 Dec 2022   •   10:41

În raportul publicat în Journal of Allergy and Clinical Immunology se arată că o scădere de nici 13 grade Celsius poate face ca aproape 50% dintre celulele care luptă cu bacteriile și virusurile, aflate în nările noastre, să moară.

În acest sens ne poate ajuta în anotimpul rece un fular așezat peste nas sau chiar masca purtată în pandemie. Umiditatea scăzută și poluarea aerului pot duce la uscarea membranei mucoase nazale.

În sezonul rece, membranele mucoase se usucă mai repede și, prin urmare, sunt mai puțin rezistente. O răceală debutează în căile respiratorii superioare - adică din zona nasului și a gâtului.

Pe parcursul bolii, aceasta poate duce la o complicație prin infecţia bacteriană a tractului respirator.

Apoi nu uitaţi de căciulă când este prea frig afară sau de şosete călduroase. Spălarea frecventa a mâinilor rămâne regula de aur în prevenţia răcelilor precum şi o alimentaţie sănătoasă bazată pe fructe şi legume de sezon.

Statisticile medicale mai arată şi că fumatorii răcesc mai des şi mai sever decât nefumatorii, întrucat sistemul lor imunitar este mai slăbit.

Subiecte în articol: raceala
Ploile și vijeliile se extind chiar înainte de Paște!