Experți din statele membre și din CE au decis, în cadrul unei reuniuni a comitetului Tehnic al Vehiculelor cu Motor, că autovehiculele vor putea depăși cu 110 %, pe șosea, limitele stabilite, fără a se considera infracțiune, pe parcursul unei perioade tranzitorii, din septembrie 2017 (pentru modele noi) până în septembrie 2019 (pentru toatele autovehiculele noi).
Ulterior, vor putea polua doar cu 50% peste limita fixată, de 80 miligrame de oxid de azot (NOx)/kilometru pentru mașinile diesel, din ianuarie 2020, în cazul modelelor noi și ianuarie 2021 în cel al tuturor autovehiculelor noi, a explicat CE într-un comunicat.
Cifrele stabilite sunt mai flexibile comparativ cu cele susținute inițial de Comisia Europeană. CE dorea o abordare graduală, cu o fază care să se întindă din 2017 în 2018 și o altă din 2019 în 2020. În prima fază, autovehiculele ar fi putut să depășească în trafic limitele stabilite de 1,6 ori, fără a se considera infracțiune, adică cu peste 50%, în timp ce, în a doua fază, marja era redusă, la 1,2 ori.
În prezent, emisiile unor autovehicule ajung să fie cu peste 400% superioare limitelor fixate, atunci când se fac verificările în trafic și nu în laborator, cum sunt probele utilizate în prezent la controalele pe care Volkswagen le-a trecut trucând motoarele.
Ştiri video recomandate