
Uniunea Sindicatul Liber din Metrou (USLM) a transmis vineri că "metroul este la un pas să cadă" din cauza furtunii de pe 9 iunie din Capitală. Aceştia subliniază că, din cauza canalizării care nu a putut face faţă cantităţii uriaşe de apă, în unele staţii de metrou s-au format "adevărate cascade, care au căzut peste instalațiile metroului". Acum, USLM cere aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al Metrorex pe anul 2025.
"Stimați cetățeni, călători sau nu ai metroului din București, vă informăm pe această cale că "metroul este la un pas să cadă". Aceasta nu este o simplă metaforă menită să "placă" presei și publicului, este adevărul gol-goluț. Am trăit cu toții situația generată de ploaia torențială din data de luni, 9 iunie 2025, când Bucureștiul a fost blocat de cantitatea mare de apă căzută din cer", a transmis USLM.
Reprezentanţii sindicatului au reiterat problema canalizării din vina căreia, în unele staţii de metrou, s-au format "adevărate cascade, care au căzut peste instalațiile metroului".
"Canalizarea, incapabilă să preia această cantitate de apă, a transformat Bucureștiul într-o mică Veneție. O mare parte din această apă s-a revărsat în stațiile de metrou, în unele dintre acestea formând adevărate cascade, care au căzut peste instalațiile metroului (căi de acces, spații tehnice, trenuri, căi de rulare, șina a treia, transformatoare, instalații de semnalizare, telecomunicații, iluminat etc.). Dumneavoastră, publicul călător, nu ați sesizat toate acestea pentru că trenurile de călători au circulat trecând prin apă și prin foc, angajații metroului făcându-și cu brio datoria într-o situație de criză", au subliniat reprezentanţii.
Acum, Uniunea Sindicatul Liber din Metrou cere aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al Metrorex pe anul 2025, spunând că s-a ajuns "în situația în care nu putem cumpăra nici măcar un șurub".
"Dar oricât ne-am dori noi să reușim, nu vom putea face acest lucru fără bugetare, fără un Buget de Venituri și Cheltuieli aprobat. Am ajuns în situația în care nu putem cumpăra nici măcar un șurub, iar această apă a produs pagube însemnate și, mai ales, a arătat că nu mai putem continua fără finanțare și fără un buget aprobat care să permită achiziționarea celor necesare pentru buna funcționare.
Metroul nu afectează doar viața celor 630.000 de călători zilnic, ci influențează viața a 4.000.000 de oameni care interacționează cu zona metropolitană București-Ilfov.
Noi, cei din metrou, nu cerem decât aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli al Metrorex pe anul 2025, pentru a putea achiziționa piesele de schimb și materialele atât de necesare bunei funcționări a metroului.
Fără BVC MTX/2025 aprobat, metroul cade într-un ritm rapid și într-un mod posibil irecuperabil", au încheiat cei de la USLM.
Pe 9 iunie, după ce a fost soare în Capitală toată ziua, cerul s-a întunecat în doar zece minute iar furtuna a lovit cu rafale de vânt puternice, de până la 70 km/h.
Tunelul metroulului dintre staţia Piaţa Romană şi Universitate a fost inundat, iar apa a ajuns inclusiv în vagoanele trenului.
Furtuna de cod portocaliu din București și județul Ilfov a dat peste cap traficul aerian, iar câteva avioane au trebuit să aștepte în aer pentru că nu au putut ateriza pe Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni) din cauza vijeliei pentru care autoritățile au emis mesaj RO-Alert.
Mai mult, furtuna a afectat şi transportul public. Mai multe linii de tramvai și troleibuz au fost blocate din cauza acumulărilor de apă și a copacilor căzuți.
"În acest interval, s-a înregistrat un eveniment pluvial ce a depășit, din punct de vedere al frecvenței de apariție, frecvența de o dată la 100 de ani", transmitea, după furtună, Apa Nova.