Antena 3 CNN Actualitate Ungaria spune că a aflat naționalitatea și ruta "avionului fantomă" care a alertat aviația militară din România și alte două țări NATO

Ungaria spune că a aflat naționalitatea și ruta "avionului fantomă" care a alertat aviația militară din România și alte două țări NATO

În după-amiaza zilei de miercuri, Centrul NATO pentru Operațiuni Comune a ordonat decolarea a două aparate Gripen ale aviației militare din Ungaria, pentru a intercepta un avion civil de mici dimensiuni, înregistrat în Lituania, care zbura din Slovacia către România.

Ungaria spune că a aflat naționalitatea și ruta "avionului fantomă" care a alertat aviația militară din România și alte două țări NATO
Sursa foto: hepta
de Redacția Antena 3 CNN    |    09 Iun 2022   •   06:54

Informația a fost transmisă, miercuri seara, de agenția de presă MTI din Ungaria, care citează Ministerul Apărării din această țară.

Sursa citată arată că aparatul a aterizat în zona Hajdúszoboszló pentru realimentare și a decolat din nou în scurt timp.

Cele două aparate Gripen au escortat micul avion până ce acesta a fost preluat de două aparate F-16 ale SUA în spațiul aerian al României.

Presa maghiară citează comunicatul MApN difuzat miercuri, în care se spune că aparatul necunoscut avea oprit transponderul - un emițător ce permite identificarea electronică a aeronavei.

De asemenea, avionul, care nu s-a manifestat "periculos sau ostil", nu a răspuns la apelurile radio și vizuale efectuate de aparatele de poliție aeriană.

Din comunicatul autorităților de la București, reiese că aparatul, de tip Beechcraft, a petrecut mai mult de o oră în spațiul aerian românesc, tranzitând pentru o scurtă perioadă spațiul aerian al Serbiei înainte de intra în Bulgaria.

Tot MApN comunica, miercuri, că autoritățile bulgare cercetau, la sol, ultima zonă cunoscută în care aparatul suspect fusese detectat de radar.

Radu Tudor: "Cred că ne este testată reacția"

"Poliția aeriană a NATO a reacționat absolut exemplar la apariția acestui avion care a survolat fără aprobare spațiul aerian al mai multor state membre NATO.

În cazul acesta avem de-a face cu două variante.

Fie e vorba de o persoană absolut inconștientă, necalificată -  deși ca să pilotezi un avion îți trebuie o licență, să ai o minimă pregătire și e foarte posibil ca persoana respectivă să nu fi știut că trebuie să activeze transponder-ul și să răspundă la mesajele care veneau din partea organelor de control și a piloților de aviație militară.

Fie, mai degrabă, cred că ne este testată reacția.

Cred că putem să facem o paralelă cu acel avion care în 1987 a aterizat în Piața Roșie de la Moscova (pilotat de un aviator din RFG, n.r.).

Genul acesta de teste și încercări le fac alții cu noi acum.

Ceea ce vedem, și anume traversarea a trei state NATO - Ungaria, România, Bulgaria - și a unui stat care nu este membru NATO, Serbia, ne indică faptul că această poveste se poate repeta cu aeronave sau aparate de zbor mai mici sau mai mari, care pot trece sub supravegherea radarelor, de altfel performante, ale Forțelor Aeriene Române", a spus la "Sinteza Zilei" jurnalistul și analistul militar Radu Tudor.

Foto: aparat F-16

×
Parteneri
Avarie majoră în rețeaua de termoficare operată de Termoenergetica
x close