Antena 3 CNN Actualitate Uzina Dacia și-a oprit, temporar, activitatea. Vestea i-a luat prin surprindere pe angajați

Uzina Dacia și-a oprit, temporar, activitatea. Vestea i-a luat prin surprindere pe angajați

Uzina Dacia și-a oprit activitatea, pe fondul crizei cipurilor, care afectează întreaga industrie auto europeană. Pentru că lipsesc anumite componente electronice, mai multe secții ale uzinei de autoturisme nu mai pot funcționa. Vestea i-a luat prin surprindere pe angajați.

Uzina Dacia și-a oprit, temporar, activitatea. Vestea i-a luat prin surprindere pe angajați
Sursa foto: Hepta
de Mia Lungu    |    27 Iul 2021   •   08:45

Industria auto locală afectată de criza microcipurilor. Constructorii auto sunt tot mai afectaţi de lipsa componentelor electronice la nivel european, astfel că şi Dacia continuă să ajusteze volumele în funcţie de evoluţie.

„Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză la nivelul direcţiilor de Supply Chain şi Achiziţii şi implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni este întreruptă luni, 26 iulie“, au spus reprezentanţii Direcţiei Comunicare Dacia.

Lipsa microcipurilor loveşte industria auto după o serie de înăspriri ale normelor de poluare şi o limitare a emisiilor de dioxid de carbon la o medie de 95 g CO2/km per grup auto, pe lângă pandemie şi reducerea producţiei din 2020 care a determinat pierderi de miliarde de euro. Pierderile au venit când constructorii deja investeau masiv în electrificare.

Cum au fost afectate cele două fabrici auto din România, Dacia Mioveni şi Ford Craiova, de criza cipurilor

Uzina Dacia a avut opt noi zile de şomaj tehnic în luna aprilie, după ce în februarie şi martie a avut cinci zile fără producţie tot din cauza lipsei componentelor electrice.

La acestea se adaugă alte opt zile din martie timp în care şi uzina Ford de la Craiova a fost oprită, tot din cauza lipsei de semiconductori. Uzina Dacia a pierdut atunci producţia a 16.900 de maşini sau peste 250 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.

De asemenea şi Ford a oprit producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie, potrivit oficialilor companiei.

Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie- 21 mai, Secţia de Producţie Vehicule de la Ford Craiova a operat în două schimburi (în loc de trei) la care s-au adăugat 6 zile fără producţie de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10- 14 mai, precum şi 10 zile fără producţie de motoare, în perioada 26 aprilie- 14 mai. În cazul Ford, uzina de la Craiova a fost printre cele mai puţin afectate la nivel mondial.

Cele două fabrici auto din România, Dacia Mioveni şi Ford Craiova, au produs în primele şase luni din 2021 un volum de 236.663 autoturisme, în creştere cu 26% faţă de perioada similară din 2020, când producţia s-a redus cu 29% pe fondul restricţiilor impuse de pandemie.

Potrivit datelor ACAROM (Asociaţia Constructorilor Auto din România), în prima jumătate din 2021 Dacia a produs 145.515 unităţi, în creştere cu 29%, iar Ford 91.148 de unităţi, în creştere cu 20%.

×
Subiecte în articol: Dacia uzina angajati
Parteneri
Daniel Baciu, mesaj pentru toți pensionarii români
x close