De mult timp sufocat de fluxul mare de pasageri, Aeroportul Henri Coandă trece prin noi provocări. Amânările sau anulările de zboruri creează şi mai mult haos.
De asemenea, se înregistrează şi mari întârzieri.
Care este cauza haosului din aeroporturi
Bagajele nu ajung la timp la avion sau nu există disponibil un autobuz care să ducă pasagerii la aeronavă. Totul este cauzat de lipsa de personal din firmele de handling.
Una dintre cele mai mari din România, de exemplu, a concediat în timpul pandemiei aproape 20% dintre angajaţi.
"Există un deficit de personal, noi estimăm că este undeva la peste 20%", a declarat George Dorobanţu, director CNAB.
Astfel, mii de bagaje trec prin mâinile a doar doi angajaţi până la mutarea lor în aeronave.
Reprezentanţii firmei de handling dau vina pe companiile aeriene
"Problemele care au apărut în ultima săptămână nu se datorează agenţiilor de handling, ci în principal companiilor aeriene, care fie nu şi-au respectat orarul de zbor, fie au anulat zborurile iar atunci agentul de handling este obligat ca pe lângă activitatea lui de rutină zilnică să aibă cumva în grijă şi pasagerii zborului anulat", a precizat Cătălin Ilie, director general UpLift Aviation
"S-au efectuat foarte puţine angajări, din nefericire la concursurile de angajare nu mai vin oameni să lucreze, fie ca operator de check in, fie ca însoţitor de bord", a adăugat Marius Popescu, purtător de cuvânt TAROM.
Lipsa de personal, unul dintre motivele haosului de pe aeroporturi
Crizele se suprapun. Lipsa de personal există în toate companiile aeriene. De pildă, TAROM ar avea nevoie de 220 de însoţitori de zbor pentru a face faţă curselor din această vară. În momentul de faţă, are doar 180.
În aeroport sunt şi mari probleme cu infrastructura.
Nu de puţine ori, benzile de bagaje de pe cel mai mare aeroport din ţară se blochează, iar pasagerii sunt nevoiţi să aştepte.
Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni a fost inundat după ploaile recente care au avut loc în Capitală.
La ultima ploaie s-a format o adevărată piscină, la compartimentul unde ajung bagajele pasagerilor
Se anunţă cea mai mare criză a vacanţelor din ultimii ani
Din călătoria mult dorită, s-ar putea să vă treziţi aşa: dormind în aeroport până la reprogramarea zborului.
Pe aeroportul Henri Coandă traficul aerian în luna mai a fost aproape de 1,2 milioane de pasageri, iar pentru luna iunie, în primele 16 zile s-a înregistrat un număr de 570.000 de pasageri.