Antena 3 CNN Conferinţe Cum și-au redus costurile marile companii din România. Poșta Română a obținut anul trecut un câștig record

Cum și-au redus costurile marile companii din România. Poșta Română a obținut anul trecut un câștig record

Laura Dinu
2 minute de citit Publicat la 10:40 09 Iul 2025 Modificat la 10:40 09 Iul 2025
Sediul Companiei Naționale Poșta Română. Sursa foto: Hepta/ Mediafax Foto/ Alexandru Dobre

Mediul de afaceri caută metode pentru a-și eficientiza costurile, după ce Guvernul a adoptat pachetul de taxe, impozite și tăieri. Este motivul pentru care companii de top din diverse industrii-cheie, precum cea a medicamentelor sau a energiei, se bazează tot mai mult pe digitalizare. De altfel, datorită tehnologiei – deci implicit a scăderii costurilor cu salariile – sunt companii de stat cu profituri peste cele din zona privată.

Austeritatea, pentru unele companii de stat, a început încă de acum câțiva ani. Este cazul Poștei Române, care, din 2021, a redus cele mai mari cheltuieli pe care le avea – cele cu salariile. De la 25.000 de angajați s-a ajuns la 20.000 la nivel național, iar în Capitală, numărul angajaților a fost redus cu 80%. Prin eficientizarea costurilor, Poșta Română a obținut anul trecut un profit net de 70 de milioane de lei – cel mai mare câștig din istoria companiei.

„Am încurajat transferul către alte departamente, acolo unde era nevoie de dumnealor, și am și încurajat ieșirea din companie prin salarii compensatorii. Mii de oficii poștale se încălzeau cu lemne, de zeci de ani de zile, dintotdeauna. Și ne-am dat seama că este o cheltuială foarte mare și nu e nici ecologică, până la urmă. Așa că am hotărât să trecem la o încălzire electrică. Și ce s-a întâmplat? Pe de o parte, n-am mai avut cheltuiala aceea cu achiziționarea de lemne și, pe de altă parte, a scăzut și consumul de electricitate. Ironic”, a declarat Valentin Ștefan, CEO al Companiei Naționale „Poșta Română.

Investițiile făcute în producția de energie, dar și în zona de digitalizare, au făcut ca Hidroelectrica să depășească jumătate de milion de clienți, deși în urmă cu 3 ani portofoliul era la jumătate, iar numărul continuă să crească. Într-o singură lună, compania a câștigat aproape 90.000 de clienți, odată cu liberalizarea pieței de energie.

„Investițiile făcute în departamentul de furnizare anul trecut, astăzi ne ușurează foarte mult munca în rularea clienților. La furnizare, totul se face exclusiv online. Este o activitate care merge foarte bine și, bineînțeles, continuăm pe toate planurile”, a spus și Károly Borbély, Președinte al Directoratului Hidroelectrica.

Și mediul privat se bazează tot mai mult pe digitalizare și pe eficientizarea costurilor, mai ales că, de la 1 august, vin noi majorări de taxe care vor pune presiune pe afaceri.

„Avem deja în curs de implementare două investiții în fluxuri de producție ce urmează a fi finalizate în perioada 2026–2029, ce înseamnă medicamente pentru sistemul de sănătate, în medicina de urgență, în domeniul marilor arși sau al plăgilor deschise – medicamente topice sterile”, a explicat și Ștefania Alexandru, Director Executiv Planificare și Marketing Strategic, Antibiotice Iași.

„În momentul în care digitalizezi un domeniu care nu e neapărat în urmă – așa este nivelul la nivel mondial, în construcții și chiar și în agricultură, sunt domenii mai puțin digitalizate –, însă, pe măsură ce faci acest lucru, probabil că o parte din acești angajați, dacă doresc să se specializeze, ar fi atrași de această zonă. Și aici mă refer la tineri, în primul rând”, a concluzionat Cristian Erbașu, Președinte al Confederației Antreprenorilor și Investitorilor din România.

Toate temele legate de investiții și dezvoltare economică au fost dezbătute în cadrul conferinței Upgrade România, organizată de Antena 3 CNN prin platforma RO 3.0.

Citește mai multe din Conferinţe
» Citește mai multe din Conferinţe
TOP articole