CNIR a atribuit contractul pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului de mare viteză București–Giurgiu. În următoarele 16 luni, echipa de proiectare va stabili tipul viitoarei căi rutiere (autostradă sau drum expres), traseul optim și punctul de conexiune cu frontiera România–Bulgaria, prin noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu–Ruse.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a desemnat câștigătoarea licitației pentru proiectarea Drumului de mare viteză București–Giurgiu. Asocierea românească formată din SC Proiect Construct Regiunea Transilvania (Lider) și Roads Design va elabora Studiul de Fezabilitate pe baza unui contract în valoare de 31,2 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin Programul Operațional Transport 2021-2027, a anunțat CNIR.
În următoarele 16 luni, echipa de proiectare va stabili tipul viitoarei căi rutiere (autostradă sau drum expres), traseul optim și punctul de conexiune cu frontiera România–Bulgaria, prin noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu–Ruse, a scris pe Facebook ministrul Transportului Sorin Grindeanu.
Studiul va integra pentru prima dată, la un proiect rutier de această amploare, metoda BIM (Building Information Modeling), pentru o coordonare mai eficientă a tuturor fazelor de proiectare și construcție.
„De Ziua Europei, pe care o sărbătorim pentru prima dată în spațiul de liberă circulație Schengen, facem un pas important către prima autostradă proiectată la granița cu Bulgaria – o investiție esențială nu doar pentru conectivitatea și mobilitatea între cele două țări, ci și pentru întreaga rețea europeană de transport. Apreciem interesul publicului pentru acest proiect și asigurăm că toate propunerile primite vor fi atent analizate”, a declarat Gabriel Budescu, Directorul General al CNIR.
Contractul poate fi semnat după perioada legală de 10 zile în care se pot depune contestații. În lipsa acestora, proiectarea va demara conform calendarului stabilit, deschizând astfel calea pentru realizarea unei noi legături de mare viteză între capitala României și punctul de trecere din sudul țării.