Antena 3 CNN Actualitate Tragedia de pe Centura Capitalei putea fi evitată. Parapetul de beton prin care a trecut basculanta e măcinat și fără prinderi

Tragedia de pe Centura Capitalei putea fi evitată. Parapetul de beton prin care a trecut basculanta e măcinat și fără prinderi

2 minute de citit Publicat la 18:30 09 Iul 2025 Modificat la 18:32 09 Iul 2025
Şoferul maşinii a murit, iar şoferul basculantei a fost transportat la spital. Foto: captură Infocamioane/Facebook

Indolenţa autorităţilor face noi victime. Tragedia de marți de pe centura Bucureştiului putea fi evitată. Basculanta care a spulberat parapetele de beton nu trebuia să ajungă pe contrasens. O spune preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie. Zidul despărţitor dintre cele două sensuri de mers era măcinat şi fără nicio structură de rezistenţă, aşa cum cer normativele. O echipă Antena 3 CNN a mers miercuri să vadă cum arată aşa zisele elemente de siguranţă din zona în care a avut loc tragedia şi a descoperit că le lipseşte tocmai siguranţa.

„Acolo nu putem vorbi despre un sistem de parapete. Acolo este un beton mort, pus, de dragul de a-l pune!”, a spus Cătălin Codescu, președintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor Rutiere. 

Ne-am întors astăzi la locul accidentului. Centura Capitalei, la nici 100 de metri de intrarea spre localitatea Mogoşoaia. Aici a avut loc marți tragedia.

Basculanta de peste 13 tone a spulberat pur şi simplu parapetele de siguranţă pus pe mijlocul drumului şi a strivit autoturismul care circula din contrasens.

Am vrut să vedem cum s-a putut întâmpla aşa ceva, de vreme ce blocul de beton ar fi trebuit, teoretic, să devieze autocamionul pe banda lui de mers.

„Bucăţile astea de beton le-am scos din ceea ce ar fi trebuit să fie un parapete de maximă siguranţă”, a relatat reporterul Laurențiu Rădulescu. 

„Vorbim despre plasă de Buzău. Aici trebuiau să existe nişte cupoane de fier beton pe toată structura lui, pentru a-i creea acea rezistenţă. Se conectează între ele pentru a da rezisrtenţă acestui parapete”, a explicat Cătălin Codescu, președintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor Rutiere. 

În realitate, blocurile de beton nu sunt legate între ele. În specificaţiile oficiale ale separatoarelor este scris clar. Bare de metal trebuie încorporate în beton. În zona producerii accidentului însă lucrurile stau diferit. 

„Ăsta nu e New Jersey. Asta este o invenție românească, plasă românească. Foarte ieftină, este curios câţi bani s-a plătit pentru ea. Reducea la jumătate forța de impact.
Însă în cazul acesta, camionul a trecut prin beton mort”, a explicat Cătălin Codescu, președintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor Rutiere. 

În urma filmării, Asociaţia Victimelor Accidentelor Rutiere a promis că va sesiza procurorul general pentru ca o expertiză a parapetelui să fie făcută în acest caz.

De la locul accidentului echipa Antena 3 CNN s-a îndreptat spre Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acolo, au arătat câteva dintre probele găsite la fața locului. 

Discuție Laurențiu Rădulescu, reporter Antena 3 CNN - Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: 

Laurențiu Rădulescu, reporter Antena 3 CNN: Uite, prinderi între parapete care nu au fost loviţi! Aşa arată, asta e prinderea, cu armătura aia!  Nu armătura ţine parapetul.

Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Este un parapete conform, care se pune pe un astfel de drum. Daca acel autoturism ar fi lovit într-un unghi de maximum 40 de grade acel parapet, el ar fi hârșâit și ar fi păstrat traseul. Acest vehicul a lovit la un unghi de 60-70 de grade. A venit într-un unghi perpendicular pe parapete. Asta a favorizat străpungerea.”

Răspunsul ţine aşadar de unghi. Nimic despre starea de fapt a sistemelor de siguranţă din acea zonă. Şoferul care se afla la volanul basculantei va fi audiat în aceste zile. 

 

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole