Antena 3 CNN Be EU Maşinile Plug-in hybrid (PHEV) consumă cu 4 litri/100 km în plus față de datele oficiale, potrivit informaţiilor de la 600.000 de maşini

Maşinile Plug-in hybrid (PHEV) consumă cu 4 litri/100 km în plus față de datele oficiale, potrivit informaţiilor de la 600.000 de maşini

Un raport al Comisiei Europene, cu informaţii obţinute de la 600.000 de maşini, arată că motoarele Plug-in hybrid (PHEV) consumă cu până la 4 litri/100 km în plus faţă de datele oficiale.

Maşinile Plug-in hybrid (PHEV) consumă cu 4 litri/100 km în plus față de datele oficiale, potrivit informaţiilor de la 600.000 de maşini
Sursa foto: hybrid
de Redacția Antena 3 CNN    |    05 Mai 2024   •   22:14

În cazul noilor vehicule electrice Plug-in hybrid (PHEV) înmatriculate pentru prima dată în 2021, emisiile de CO2 în condiții reale au fost în medie de 3,5 ori (4 l/100 km sau 100 g CO2/km) mai mari decât valorile de omologare de tip, ceea ce confirmă faptul că aceste vehicule nu își realizează în prezent potențialul, în mare parte din cauza faptului că nu sunt încărcate și conduse în mod complet electric atât de frecvent pe cât se presupune, arată raportul Comisiei Europene.

De asemenea, primele date obținute dintr-un eșantion de 600 000 de autovehicule indică faptul că, în condiții reale, consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale vehiculelor diesel și pe benzină aflate în circulație sunt cu aproximativ 20% mai mari decât valorile oficiale obținute în urma testului standardizat de omologare WLTP utilizat în scopuri de reglementare.

"În cazul vehiculelor electrice Plug-in hybrid, emisiile de CO2 în condiții reale au fost în medie de 3,5 ori mai mari decât valorile de laborator, ceea ce confirmă faptul că aceste vehicule nu își realizează în prezent potențialul, în mare parte din cauza faptului că nu sunt încărcate și conduse în mod complet electric atât de frecvent pe cât se presupune.

Pe măsură ce setul de date se va extinde în anii următori și se va îmbunătăți reprezentativitatea parcului auto în evoluție, va fi posibil să se determine modul în care evoluează decalajul și dacă ar trebui luate măsuri suplimentare pentru a evita creșterea acestuia", se arată în raport.

Cum măsoară autorităţile europene consumul şi emisiile de CO2

"Începând cu ianuarie 2021, toate autoturismele și camionetele noi care pot funcționa cu combustibili lichizi trebuie să fie echipate cu dispozitive de monitorizare a consumului de combustibil la bord (OBFCM) aprobate înainte de a putea fi introduse pe piața UE. Aceste dispozitive înregistrează consumul de combustibil sau de energie al vehiculelor și distanța totală parcursă.

Aceste date de la bord trebuie să fie colectate de către producătorii de vehicule - fie prin transmiterea de date (over-the-air | radio), fie atunci când vehiculele sunt aduse pentru reparații sau servicii - și trimise anual Comisiei. În aprilie 2022, Comisia a primit date pentru 10,6% dintre autoturisme și 1,0% dintre camionete, care fuseseră înmatriculate pentru prima dată în UE în 2021. În acest prim an de colectare a datelor, acoperirea parcului auto a fost sub așteptări pentru majoritatea producătorilor. Sunt necesare măsuri suplimentare pentru a îmbunătăți semnificativ monitorizarea în anii următori.

În ceea ce privește camionetele, setul de date din 2021 a fost insuficient pentru o analiză aprofundată. Setul de date a fost mic deoarece, pentru majoritatea camionetelor, era obligatoriu să fie echipate cu dispozitive de monitorizare a consumului de combustibil la bord abia din 2022.

În ciuda limitărilor sale, datele din lumea reală colectate până în prezent pentru autoturisme oferă informații preliminare valoroase. Diferența medie observată între media emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil din lumea reală și media oficială de omologare de tip a autoturismelor noi înmatriculate în 2021 a fost de 23,7% pentru autoturismele pe benzină și de 18,1% pentru autoturismele diesel (1-1,5 l/100 km sau 28-35 g CO2/km). Diferența observată este compatibilă cu ipotezele formulate pentru diferența din 2021 în evaluările de impact ale Comisiei care stau la baza revizuirii standardelor privind emisiile de CO2 ale vehiculelor. Un astfel de decalaj a fost anticipat, deoarece există diferiți factori care afectează emisiile în lumea reală și care nu pot fi reproduse în totalitate într-un test de laborator, cum ar fi condițiile de trafic, peisajul, starea drumurilor, temperatura ambiantă, utilizarea aerului condiționat și a sistemelor electronice de bord, precum și comportamentul șoferului.

Raportul Comisiei oferă o prezentare generală a constatărilor pentru noua flotă de vehicule a fiecărui producător, iar documentul de lucru al serviciilor Comisiei care îl însoțește conține o analiză mai detaliată. Agenția Europeană de Mediu (AEM) a publicat seturile de date anonime brute și agregate", au mai precizat oficialii Comisiei Europene în raport.

×
Subiecte în articol: Plug-in hybrid Comisia Europeana PHEV
Parteneri
Două linii de tramvai din Bucureşti sunt blocate, din cauza unui accident
x close