x close

România în mişcare: Secretele producţiei autohtone şi mărcilor proprii în România

de G.S.    |    27 Apr 2013   •   14:52
România în mişcare: Secretele producţiei autohtone şi mărcilor proprii în România 416
Antena 3 continuă seria de editii speciale dedicate celor mai importante industrii din Romania. Conceptul vizeaza prezentul si viitorul economiei nationale, intr-o nota constructiva, presupunind identificarea problemelor existente in fiecare domeniu ales ca tema, dar si a solutiilor, prin implicarea celor mai importanti specialisti din industria respectiva, precum si a decidentilor politici si economici.
 
A doua ediţie specială este dedicată industriei alimentare. "Romania in miscare” - editia ”Ştii ce mănânci!” - are un spatiu dedicat pe parcursul a două zile in programele de stiri dar si in emisiunile statiei si este gazduita de Adrian Maniutiu, prezentatorul Income, singura emisiune economica prezenta in grilele de programe ale televiziunilor de stiri din Romania.

 
Delia Nica, vicepreşedinte al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, a declarat la Antena 3 că este foarte important să sprijinim producţia autohtonă. ”Cel mai important este consumatorul şi, pentru economia naţională, producătorul naţional de fructe şi legume. Toate reţelele comerciale din asociaţia noastră, printre care Carrefour, Real, Billa, Selgros sau Metro, au făcut nişte investiţii extraordinare din punct de vedere uman, umblând prin ţară şi găsind producători locali, care nu sunt organizaţi în mari cooperative”, a spus Delia Nica. 
 
Aceasta e explicat şi ce trebuie să facă un producător ca să pătrundă în marile reţele de retail. ”În primul rând trebuie să fie măcar Persoană Fizică Autorizată, iar apoi să aibă o cantitate minimă cu care ne poate aproviziona”, a explicat Delia Nica.

 
Andreea Mihai, director de comunicare Carrefour, a declarat la Antena 3 că retailerul Carrefour are o manieră proprie de a dezvolta mărcile sale proprii în România. 
 
”Există două modalităţi de a le pune consumatorilor la dispoziţie mărcile tale proprii: imporţi din ţara mamă foarte multe produse sau produci aici. A doua variantă este cea mai grea, dar este cea adoptată şi de Carrefour. Suntem cam singurii care facem asta. Ceilalţi retaileri preferă să importe. Este foarte dificilă aceasta a doua cale, pentru că asta presupune să mergi să întâlneşti potenţiali producători în România”, a spus Andreea Mihai. 
 
Ea a mai vorbit şi despre legenda conform căreia dacă marca proprie nu este foarte cunoscută este mai proastă calitativ. ”Nu este vorba despre aşa ceva, petnru că vorbim despre aceeaşi calitate ca la mărcile naţionale, dar cu minim 20% mai ieftină. Nu se plăteşte publicitate pentru ele, se face publicitate doar la raft şi de aici diferenţa de preţ”, a mai spus Andreea Mihai, explicând că retailerul Carrefour preferă să dezvolte produsele proprii cu producători din România, pentru a ajuta la dezvoltarea economiei ţării şi pentru a da locuri de muncă românilor, precum şi produse făcute local.

 
Delia Nica a vorbit la Antena 3 despre prejudecata multora dintre noi, aceea că o marcă proprie de produse a unui lanţ de magazine este mai slabă calitativ. ”Eu sunt un fan al mărcilor proprii. Consumatorul şi-a ajustat foarte mult alegerea către mărcile proprii pentru că găseşte o calitate similară pentru un preţ mai ieftin pentru marea majoritatea a sortimentelor existente. Este important pentru că accesul către aceste produse mai ieftine, dar cu calităţi similare, este înlesnit pentru populaţia cu venituri medii şi mici”, a spus Delia Nica.
 
Biletul Zilei
Ponturi Pariuri
Case de Pariuri
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati
×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT