Antena 3 CNN Economic Auto Titi Aur, despre greșeala uriaşă pe care o fac șoferii când merg în coloană: "E tot un fel de efect de turmă"

Titi Aur, despre greșeala uriaşă pe care o fac șoferii când merg în coloană: "E tot un fel de efect de turmă"

Titi Aur, fost pilot de raliuri, a vorbit, recent, despre o greșeală pe care o fac șoferii atunci când merg în coloană. "E tot un fel de efect de turmă, dacă trec ăia, trecem toţi", a spus el.

Titi Aur, despre greșeala uriaşă pe care o fac șoferii când merg în coloană: "E tot un fel de efect de turmă"
Sursa foto: Unsplash.com | Jan Baborak-Facebook
de Redacția Antena 3 CNN    |    04 Feb 2024   •   16:00

"Deplasarea în coloană înseamnă că atunci când mai mulţi prieteni pleacă cu maşinile la mare, la munte, etc, sunt tentaţi să meargă unul după altul. Ca şi cum atunci când unul intră în depăşire, pot depăşi toţi. E acea senzaţie în subconştient că eşti într-o coloană şi că, dacă a depăşit prima maşină, poate trece toată lumea.

Dar ceilalţi participanţi la trafic merg după regulile de circulaţie", spune expertul în conducere defensivă. 

Acest comportament, spune Titi Aur, pe lângă faptul că nu este legal, este, de-a dreptul, periculos.

"Nu suntem într-o coloană oficială, cu poliţişti care opresc circulaţia ca să ne deplasăm noi. Trebuie ca fiecare dintre noi, dintre membrii coloanei, să respectăm regulile de circulaţie. Dar suntem prinşi în acest miraj.

E tot un fel de efect de turmă, dacă trec ăia, trecem toţi. Asta e doar în mintea ta. Dar altul poate are prioritate, poate are semaforul pe verde. Nu treci pentru că eşti în coloană.

Ca să conştientizăm, însă, trebuie să ne tragă cineva de mânecă", a declarat Titi Aur la DC Conducem. 

Motivul pentru care nu este bine să lași motorul să se încălzească pe loc iarna. Titi Aur: "Atenție! Nu mergi la maximum"

Expertul în conducere defensivă, Titi Aur, atrage atenția asupra unei greșeli pe care majoritatea șoferilor o practică, și anume încălzirea motorului mașinii înainte de a începe să conducă.

Majoritatea mecanicilor recomandă să încălzești motorul pentru câteva minute sau chiar zeci de minute în sezonul rece, înainte de a începe să conduci.

Cu toate acestea, expertul în conducere defensivă, Titi Aur, oferă alternative care pot fi implementate în doar câteva secunde.

Sezonul rece aduce numeroase provocări pentru șoferi, nu doar din cauza gheții sau zăpezii, ci și din cauza temperaturilor scăzute care pot afecta performanța motorului mașinii.

Întrebarea care se pune este: cât timp ar trebui să încălzești motorul înainte de a începe să conduci?

Citește șiModalitatea prin care șoferii pot anula punctele de penalizare. Prevederile Codului Rutier 2024

Iarna, după ce ai pornit motorul, se sugerează să îl lași să funcționeze la ralanti timp de câteva minute sau chiar zeci de minute.

Cu toate acestea, Titi Aur ridică întrebarea dacă această practică este doar un mit sau o necesitate reală.

"Uzurile sunt foarte mari atunci când motorul este foarte rece. Dacă pornesc motorul și îl las să meargă până la temperatura normală de funcționare, va dura foarte mult, voi polua foarte mult și va ajunge foarte greu la acea temperatură”, a explicat Titi Aur într-un clip postat pe canalul său de YouTube.

Așadar, șoferii trebuie să fie atenți în sezonul rece la modul în care e folosit motorul, pentru a evita uzura prematură a acestuia. Iar dacă motorul e rece, să nu îl forțeze.

Soluția pe care o are Titi Aur, este una mult mai rapidă și mai prietenoasă cu mediul înconjurător

Fostul pilot de raliuri și actualmente expert în conducere defensivă, Titi Aur, spune că nu e nevoie să stăm pe loc cu motorul la ralanti.

"Ideal este ca atunci când pleci iarna, sau chiar și în perioade mai puțin reci, pornești motorul și după câteva secunde, câteva zeci de secunde, poți să pleci de pe loc. Dar, atenție! Nu îl accelerezi, nu mergi la maximum, nu îl turezi.

Motorul se va încălzi mai repede decât dacă stau pe loc, nici nu voi polua, nu voi gaza locul respectiv. Motorul îl voi putea exploata la maxim doar atunci când e la temperatura ideală”, explică Titi Aur.

Așadar, motorul rece nu ar trebui turat peste 2.000 RPM.

Ceea ce înseamnă că accelerarea trebuie să fie una lentă, iar vitezele să fie schimbate la puțin peste 1.500 rotații pe minut (RPM).

 

 

 

 

×
Subiecte în articol: Titi Aur volan oglinda reguli condus greseala
Parteneri
Sebastian Burduja şi-a depus candidatura la Primăria Capitalei
x close