Antena 3 CNN Economic Biz News Oficialii promit o legătură feroviară directă cu Aeroportul Otopeni în câteva luni

Oficialii promit o legătură feroviară directă cu Aeroportul Otopeni în câteva luni

Oficialii promit o legătură feroviară directă cu Aeroportul Otopeni în câteva luni
Sursa foto: tren gara de nord
27 Ian 2009   •   04:45

În doar câteva luni, românii ar putea călători cu trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni. Proiectul anunţat se promite a fi mai uşor de realizat decât variantele anterioare şi va costa mult mai puţin decât planurile Primăriei Bucureşti sau a Ministerului Transporturilor.
Astfel, cu doar 10 milioane de euo, Asociaţia Industriei Feroviare din România crede că se va rezolva problema transportului între cele două puncte. Acesta este deja cea de-a treia propunere. Anterior, Primăria şi CFR veniseră fiecare cu propriile planuri de a rezolva problema transportului spre şi dinspre Aeroportul Otopeni.
Varianta Primăriei presupunea construcţia, în şapte ani , a unui tronson de metrou între Piaţa Victoriei şi aeroport, trecând prin Băneasa. Numai că pe lângă timpul enorm necesar realizării, acest proiect presupune un efort de peste un miliard de euro.
CFR venea cu un cost de 100-200 milioane de euro şi dorea folosirea până la un punct a liniei ferate existente între Gara de Nord şi Mogoşoaia. Studiul de fezabilitatea arăta că, de fapt costurile vor ajunge la 460 milioane de euro, pentru construcţia unui tunel feroviar pe sub DN1, a unei gări subterane la Otopeni, plus dublarea şi electrificarea liniei, scrie Gândul.
Acum însă mai apare un proiect realizabil în câteva luni, cu costuri infime, după cum apreciază iniţiatorii.
?Până când vom avea aceşti bani, legătura cu aeroportul se poate realiza, în câteva luni de zile, cu un efort financiar minim, utilizând strict calea ferată existentă?, arăta secretarul gene ral al Asociaţiei Industriei Feroviare din România, Ştefan Roşeanu. Este vorba de calea ferată Bucureşti ? Urziceni, care trece peste DN1 chiar la Otopeni, pe un pod situat lângă Institutul Ana Aslan. ?Chiar după pod se poate amenaja o mică gară, practic un peron betonat şi acoperit. De aici, pe o distanţă de 1,5 km, pasagerii pot fi preluaţi cu autocarele şi transportaţi în clădirea aeroportului?, explică Roşeanu.
Ideea pare a fi pe placul oficialilor din Ministerul Transporturilor. Subsecretarul de stat Constantin Axinia a promis că va da drumul imediat la acest proiect.
Antena3.ro

×
Parteneri
Românii care vor plăti taxe și impozite mai mari de anul următor!
x close