Antena 3 CNN Economic Biz News Secretul murdar al reducerilor de Black Friday. Wall Street Journal dezvăluie iluziile fabricate de retaileri

Secretul murdar al reducerilor de Black Friday. Wall Street Journal dezvăluie iluziile fabricate de retaileri

Secretul murdar al reducerilor de Black Friday. Wall Street Journal dezvăluie iluziile fabricate de retaileri
Sursa foto: Foto: 1music.ro
26 Noi 2013   •   18:15

Americanii în căutare de chilipiruri de Black Friday nu vor face doar o simplă plimbare la mall, ci vor asista şi la teatrul pus la cale de retaileri, care folosesc iluzii gândite cu atenţie pentru atragerea cumpărătorilor, scrie cotidianul Wall Street Journal (WSJ).
   
Magazinele vor face tot ce le stă în putinţă în privinţa discounturilor pentru a atrage clienţii, însă veterani din retail admit că, în multe cazuri, chilipirurile sunt o iluzie bine pusă la cale.
   
Presupunerea generală este că retailerii fac stocuri şi reduc preţurile la produsele care nu se vând, aceptând să le fie afectate profiturile, scre cotidianul american într-un articol cu titlul "Secretul murdar al discounturilor de Black Friday".
   
În realitate lucrurile nu statu deloc aşa. Marii retaileri seînţeleg cu furnizorii pentru ca aceştia să livreze produse la un preţ recomandat, mai mare decât în mod obişnuit, care să asigure o marjă de profit după operarea reducerii de preţ.
   
Astfel, un pulover aflat magazin la un preţ redus cu 40%, la 39,99 dolari, nu a fost produs şi cumpărat de retailer pentru a fi vândut cu 68 de dolari.
   
Cumpărătorii nu par, însă, să fie deranjaţi. Ceea ce caută cel mai mult, mai ales în contextul economic dificil, este sentimentul că au făcut o afacere bună. Retailerii care încercă să iasă din acest joc, precum J.C. Penney din SUA, sunt sancţionaţi de cumpărători.
   
Natura prefabricată a discounturilor ridică semne de întrebare despre statul la coadă pentru promoţiile care deschid sezonul vânzărilor de sărbători. Explică însă cum retailerii reuşesc să suplimenteze numărul de "chilipiruri" fără să dea faliment.
   
Numărul de reduceri oferite de mari retaileri a crescut cu 63% între 2009 şi 2012, iar discountul mediu a urcat de la 25% la 36%, potrivit Savings.com, un site care urmăreşte cupoanele online.
   
În aceeaşi perioadă, marja brută a aceloraşi retaileri - diferenţa dintre preţul pe care îl plătesc furnizorului şi cel la care vând - s-a menţinut la 27,9%, arată datele FactSet. Sărbătorile nu au afectat aproape deloc marjele anul trecut, când a fost înregistrat un declin extrem de redus, de la 28% în trimestrul al treilea la 27,8% în trimestrul al patrulea.
   
"O mare parte a discountului este deja inclus în preţul produsului. Din cauza asta vedem marje mult mai stabile", a declarat Liz Dunn, analist la Macquarie Equities Research.
   
Marii retaileri americani, inclusiv BestBuy, Wal-Mart şi Macy's, susţin că perioada sărbătorilor din acest an va fi marcată de o competiţie neobişnuit de ridicată şi că reducerile ar putea afecta marjele. Aşa ceva se poate întâmpla atunci când lanţurile de magazine se luptă pentru a atrage clienţi sau când rămân cu stocuri foarte mari şi trebuie să ofere reduceri mai mari decât preconizau, scrie WSJ.
   
Magazinele scot la vânzare şi produse cu reduceri reale, care le generează pierderi, însă acestea au doar rolul de a aduce clienţii în magazine. În cea mai mare parte vânzările sunt gândite pentru a fi profitabile, prin stabilirea unor preţuri iniţiale mult mai ridicate decât cele la care bunurile ar trebui să fie vândute.
   
Retailerii pot avea probleme cu legea doar dacă nu au încercat niciodată să vândă produsele la preţul iniţial. Altfel, nu există nimic în neregulă cu această practică.

×
Subiecte în articol: wall street journal cumparaturi
Parteneri
Cum va fi vremea în vacanța de Paște și când scăpăm de frig
x close