Cum îți poate crește profitul în pandemie un soft restaurant

de Georgiana Adam    |    01 Sep 2020   •   10:25
Cum îți poate crește profitul în pandemie un soft restaurant

Sectorul HoReCa, alături de aviație, a fost poate cel mai afectat domeniu de criza Covid-19 cu o scădere de 40% a cifrei de afaceri și 400.000 de angajați aflați în pericolul de-aș pierde slujbele.

După luni bune de amânare, Guvernu a dat undă verde reînceperii activității de la 1 septembrie a restaurantelor și barurile care funcționează în spații interioare. Cum vor arăta și cum se vor redresa aceste afaceri după redeschidere rămân întrebări la care fiecare antreprenor va trebui să găsească un răspuns în viitorul apropiat.

Gault&Millau a lansat de curând Barometrul Restaurantelor din România, o cercetare menită să afle care sunt provocările principale ale acestui sector, care este gradul de încredere în viitorul barurilor și restaurantelor din România, ce schimbări se vor produce în modelele de business, care va fi performanța financiară și prognoza pe termen scurt, care sunt așteptările  legate de comportamentul consumatorilor?

Cele 100 de chestionare completate de proprietarii restaurantelor și angajații lor cheie au indicat un optimism moderat dar și nevoie de schimbare și adaptabilitate pentru a face față noului context.

Care sunt cele mai preconizate schimbări și cum te ajută un soft restaurant în acest demers?

1. Home Delivery devine parte integrantă din serviciile restaurantelor

Numărul de cazuri de infectări cu Covind-19 este în creștere, mult din birouri rămân goale în continuare, iar munca de acasă pare să fie o practică de lungă durată, locurile din restaurante se vor înjumătății pentru a respecta normele igienico-sanitare și mulți clienți se tem în continuare să ia masa în oraș. Încă din martie când restaurantele nu au mai putut primi clienți în spațiile lor, proprietarii s-au orientat spre livrarea mâncării la domiciliu, servicii de catering în aer liber sau au organizat sesiuni de cooking cu bucătarii în locuințele clienților. Dacă ai un restaurant și încă nu oferi opțiunea de a livra mâncarea acasă, ar fi timpul să te gândești serios la implementarea acestui serviciu. Iar un soft restaurant precum POB Soft HoReCa îți poate veni în ajutor în acest caz. Configurația sistemului de încasare te ajută să îți integrezi plățile cu platforme de food delivery precum Foodpanda sau Takeaway. Softul creează o fișă de client și tu vei putea știi în timp real numărul comenzilor către oricare din aceste platforme și statusul plății. Livrarea acasă este șansa ta de a dubla numărul de preparate vândute și de a menține profitabilitatea afacerii.

2. Noile norme igienico-sanitare schimbă protocolul primirii clienților în restaurant

Dacă incidenţa cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este de maximum 1,5/1.000 de locuitori vei putea să primești oaspeți  în restaurantul tău în anumite condiții. Vei fi nevoit să micșoreze numărul de mese pentru a respecta regula distanțării sociale, oaspeții tăi vor veni pe bază de rezervare la restaurant și vor purta mască până în momentul când vor lua loc la masă. Un soft precum POB Soft HoReCa te ajută să faci rezervările direct în interfața ta, clienții recurenți vor avea deja datele de identificare introduse în sistem precum și informații despre preferințele, alergiile alimentare sau alte detalii semnificative. Astfel că procesul de rezervare se va scurta, personalul restaurantul va știi în permanență care este gradul de ocupare și în timpul rămas la dispoziție se vor putea ocupa  cu mai mare atenție de clienți și servirea mesei.

3. Meniul va fi simplificat și la fel lista de ingrediente

Din studiul Gault&Millau a reieșit că proprietarii restaurantelor se așteaptă ca oaspeții lor să cheltuiască mai puțini bani și să își reducă timpul petrecut la masă. Un răspuns la această situația ar putea fi un meniu mai scurt și simplificarea listei de materii prime. POB Soft HoReCa permite introducerea rapidă a meniului în interfața sa pe baza rețetarului.  Astfel vei afla cât ai zice pește ce preparate au mai mult succes și vei știi care este stocul ingredientelor pentru că scăderea din gestiune a materiei prime se face după fiecare comandă finalizată. În acest fel vei putea face aprovizionarea în mod controlat și eficient și vei analiza rapid popularitatea noului meniu.

Crizele au fost mereu un accelerator al schimbării și inovării. Te vei confrunta cu multe dificultăți în această perioadă, dar va fi si șansa ta să adopți sisteme de lucru moderne care măresc profitabilitatea restaurantului, precum POB Soft HoReCa.

x close