Antena 3 CNN Economic Jurnalul de Economie. Modalități de expansiunea financiară a afacerii

Jurnalul de Economie. Modalități de expansiunea financiară a afacerii

Jurnalul de Economie. Modalități de expansiunea financiară a afacerii
Sursa foto: Pixabay
08 Apr 2019   •   10:42

Daniel Apostol explică în rubrica „Jurnalul de Economie” dacă pentru un antreprenor care dorește expansiunea afacerii este mai bine să aleagă un credit bancar sau este mai bine să intre pe piața de capital.

Nevoia de capital este de multe ori o necesitate, care dacă nu este tratată cu atenție iți poate afecta compania în mod iremediabil. Să presupunem că vine momentul în care, pentru dezvoltarea unei societății mici sau mijlocii, este nevoie de o sumă cuprinsă între 100.000 euro și 1.000.000 euro într-un orizont de maxim 6 luni. Ne referim astfel la categoria societăților mici și mijlocii care de multe ori sunt societăți deținute de intreprinzători ce fac eforturi importante pentru desfășurarea unei activități oneste si corecte. De regula pentru aceste tipuri de societpți suma de 100.000 de euro nu există in circuitul curent. Astfel acționarii trebuie să decidă care sunt metodele de a face rost de bani. Una dintre soluțiile la îndemână este drumul la bancă în speranța obținerii unui credit. Însă ce te faci dacă băncile nu acordă credite in perioada în care ai nevoie sau iți solicită garații pe care nu le ai?

 Te împrumuți de la investitori
- contactezi o Societate de Servicii de Investiții Financiare,SSIF sau o Societate de administrare de Investiții, SAI 
- SSIF si SAI au investitori care dețin sume de bani pe care doresc să le plaseze / investească. 
- Aceste entități vor spune că soluția este aceea de a realiza un împrumut obligatar. 
- Se emit obligațiuni pentru o perioadă de la 12 luni la 5-7 ani cu o anumită dobândă.
- Aceste obligațiuni vor fi listate la Bursa de Valori Bucuresti pe piața AERO (BVB- AERO)
- Operașiunea de listare va crește vizibilitatea societății. 
- Aceste obligatiuni pot fi convertite in actiuni. 

 Majorarea capitalului social
- atragerea de la investitori a sumei necesare între 100.000 euro si 1.000.000 euro. 
- investitorii interesați de companie vor deveni acționari.
- scopul lor este de a primi dividendele pe care societatea le poate oferi sau de a aștepta dezvoltarea societății si a vinde la un moment dat acțiuniile la un preț mai mare. 
- majorarea de capital social se realizează prin intermediul BVB - AERO 
- odată capitalul social majorat, sumele aflate la dispoziția societații pot fi folosite la dezvoltare. 

Vindem investitorilor o parte din acțiuni
- ies la vânzare acțiuni pe care unul sau toți actionarii le dețin. 
- luam in calcul varianta unei vânzări parțiale, pentru a rămâne acționarul majoritar care dezvoltă compania. 
- vânzarea de acțiuni efectuată pe BVB, acționarii vânzători vor obtține sumele de bani ce vor capitaliza societatea în vederea dezvoltării. 
- în cadrul societații vor exista acționari noi care pot ajuta întotdeauna acționarii fondatori și managementul la dezvoltare.

 Potrivit experților, piața de capital poate oferi soluții pentru orice tip de societate și pentru orice nevoie. Indiferent daca discutam de nevoi de maxim 1.000.000 de euro sau mai mari. 

×
Parteneri
Cătălin Cîrstoiu: Eu dorm liniştit că am ajutat pacienţii
x close