Antena 3 CNN Emisiuni News Hour with CNN Sistemul digitalizat de corectare a făcut greşeli de punctare, la simulare Evaluare Națională 2024 | Explicaţiile profesorilor

Sistemul digitalizat de corectare a făcut greşeli de punctare, la simulare Evaluare Națională 2024 | Explicaţiile profesorilor

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 19:35 06 Mar 2024 Modificat la 19:35 06 Mar 2024

Atât la limba română, cât și la matematică unii elevi au fost punctați diferit la subiectele de tip grilă, unde nu ar trebui să existe dubii în privința rezultatului.

Aceste erori, în cazul unui examen real, ar reduce semnificativ șansele elevilor de a intra la liceele la care își doresc. Primele erori ale sistemului de corectare digitală au fost observate de profesori la exercițiile de tip grilă, la simularea pentru examenul național la matematică.

"Un evaluator îi de 20 de puncte elevului și un alt evaluator dă 25 de puncte. Aplicația face media între cele două note, pe când la grilă nu poate să fie decât alb sau negru", spune un profesor.

Deși este vorba de o greșeală umană, softul ar putea fi îmbunătățit, astfel încât aceste erori să nu mai apară.

"Dacă un evaluator dă zero puncte și un evaluator dă cinci puncte, cred că trebuie îmbunătățită aplicația și să retransmită lucrarea celor doi evaluatori în așa fel încât măcar pe partea de grilă să fie aceeași notă la ambii evaluatori", spune un profesor. 

Dacă la matematică putem vorbi de greșeli făcute de corector, la proba de Limba și Literatura Română profesorii au identificat o serie de erori făcute chiar de softul de corectare.

Sistemul digitalizat de corectare a făcut greşeli de punctare | Explicațiile profesorilor

"Ambii evaluatori spun că la acest item răspunsul e bifat de copil era fals. Platforma pentru un evaluator îi de zero puncte, celălalt îi dă un punct. La fel, la următorul item, ambii evaluatori spun că elevul a bifat adevărat. Unui evaluator îi dă zero puncte, un evaluator îi de un punct, ceea ce înseamnă că platforma sau softul este greșit", mai spune un profesor. 

 Aici toate aceste greșeli de corectare sunt reflectate nota finală a elevului.

"Dacă unui elev i se greșește la matematică o grilă, asta înseamnă cinci puncte, ceea ce la media la matematică înseamnă 25 de sutimi. Dacă mie îmi dă 25 de sutimi și dvs. vă ia 25 de sutimi, asta înseamnă jumătate de punct la matematică, iar per media de admitere înseamnă  25 de sutimi în total. Eu merg în clasa pe care mi-am dorit-o în locul dvs", mai spune un profesor. 

"La intrarea în liceu mă poate dezavantaja orice sutime și 10 sutimi mă dezavantajează", spune o elevă.

"Mi-a dat că toate mi-au fost greșite (n.r răspunsurile), dar de fapt erau bune", mai spune o elevă.

"Această simulare nu este doar o simulare a elevilor, este o simulare a capacităților de funcționare a acestei aplicații şi sunt încrezător că lucrurile vor fi din bine în mai bine", spune Horia Abrudan, inspector general ISJ Bihor.

Sistemul de colectare digitalizat constă în scanarea și încărcarea lucrărilor într-o aplicație care le împarte în mod aleatoriu tuturor profesorilor corector din țară.

Odată corectate, tezele sunt reîncărcate în aplicație, unde se calculează nota finală a elevului.

×
x close