Tinerii din Galați și Regin au inițiat un proiect prin care vor să redefinească motivaţia de a merge la şcoală și să îmbunătățească relația dintre ei și cadrele didactice.
În plus, elevii învață împreună despre empatie și cum să se dezvolte pentru a deveni adulţi valoroşi.
Ajutaţi de profesorii Anca Barbu şi Veronica Şandor, 70 de elevi de la Şcoala Gimnazială Nr. 17 din Galaţi şi 30 de elevi de la Colegiul "Petru Maior" din Reghin, Mureş, au luat iniţiativa printr-un proiect de student leadership.
Totul a început la ora de dirigenţie, unde s-a discutat despre problemele clasei. Printre ele se numărau şi neînţelegerile pe care elevii le aveau cu profesorii.
În prima săptămână de la începutul proiectului, elevii au fost grupaţi în trei echipe coordonate de trei profesori aleşi prin vot, iar primul subiect de discuţie a fost empatia.
"Nu putem ascunde faptul că procesul de predare a devenit un automatism de cele mai multe ori. Iese din schemă ceea ce contează cel mai mult din învăţare: partea afectivă", spune Anca Barbu, profesor.
Obiectivul proiectului este de a crea o legătură între elevi şi motivaţia de a merge la şcoală, iar pentru a învăţa de plăcere trebuie să poată fi sinceri cu profesorii.
În urma activităţilor din proiectul "Smart and kind learning community", copiii de la cele două şcoli învaţă să colaboreze pentru acelaşi scop şi îşi dezvoltă spiritul de iniţiativă, antreprenoriat și comunicare, gândirea strategică dar şi exprimarea artistică.