Antena 3 CNN Externe O companie din Suedia a dezvoltat o baterie sodiu-ion mai durabilă şi mai ieftin de produs decât clasica baterie litiu-ion

O companie din Suedia a dezvoltat o baterie sodiu-ion mai durabilă şi mai ieftin de produs decât clasica baterie litiu-ion

Compania din Suedia a anunţat că a dezvoltat o baterie sodiu-ion, care este mai durabilă şi mai ieftin de produs decât bateria litiu-ion, ceea ce poate reduce dependenţa de componente din China.

O companie din Suedia a dezvoltat o baterie sodiu-ion mai durabilă şi mai ieftin de produs decât clasica baterie litiu-ion
Sursa foto: hepta / Zuma Press / Pradeep Gaur
de Redacția Antena 3 CNN    |    22 Noi 2023   •   14:42

Industria mașinilor electrice este în expansiune, însă viteza cu care avansează această alternativă la motoarele cu combustie internă este frânată de doi factori aflați în interdependență.

Este vorba despre bateriile care propulsează motorul electric și de prețul asociat acestor baterii.

China are un avans puternic în fața competitorilor occidentali, în ceea ce privește producția de baterii pentru mașinile electrice.

În acest context, compania suedeză Northvolt a dezvoltat un prototip revoluționar de baterie, bazat pe tehnologia sodiu-ion.

Sodiul este un metal alcalin din Grupa 1 a Tabelului lui Mendeleev, care nu se găsește în stare liberă în natură, ci în combinații deosebit de stabile, cum ar fi clorurile, carbonații și azotații.

Clorura de sodiu este, probabil, cea mai cunoscută combinație a acestui metal, sub forma sării de bucătărie.

Citește și: Un român care şi-a cumpărat o Dacia Spring dezvăluie cât îl costă maşina electrică la fiecare 100 de km

"Folosirea tehnologiei sodiu-ion nu este nouă, dar credem că acesta este primul produs complet lipsit de materii prime critice. Este o descoperire fundamentală și oferă o alternativă care nu presupune importul de componente din alte părți ale lumii, inclusiv China", a declarat vicepreședintele pe probleme de strategie de la Northvolt, Patrik Andreasson.

Acumulatorul anunțat de compania suedeză este mai ieftin și mai durabil decât produsele actuale, întrucât stochează energia electrică fără a folosi litiu, nichel, grafit sau cobalt.

De asemenea, acumulatorul Northvolt funcționează bine atât la temperaturi scăzute, cât și temperaturi ridicate și are o caracteristică energetică de 160 de wați pe oră per kilogram, apropiată de cea a bateriilor litiu-ion, folosite în mod curent.

Prototipul va fi prezentat clienților anul viitor.

Northvolt a proiectat inițial acumulatorul sodiu-ion pentru instalațiile de stocare a energiei electrice, dar estimează că acesta ar putea fi remodelat pentru a putea fi folosit pe vehiculele electrice.

Foto: priză de alimentare a unui SUV Lotus Eletre

×
Parteneri
Ploile și vijeliile se extind chiar înainte de Paște!
x close