Antena 3 CNN Externe Mapamond Fanii Pokémon au băgat McDonald's Japonia într-un scandal uriaș despre risipa alimentară, după ce au dat năvală să cumpere Happy Meal

Fanii Pokémon au băgat McDonald's Japonia într-un scandal uriaș despre risipa alimentară, după ce au dat năvală să cumpere Happy Meal

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 14:21 13 Aug 2025 Modificat la 14:21 13 Aug 2025
scandal food waste mcdonalds japonia mancare aruncata promotie pokemon

Ce părea o campanie distractivă pentru copii a fost deturnată de speculatori și colecționari, transformîndu-se într-un scandal monstru. Cantități uriașe de mâncare au ajuns la gunoi după ce McDonald's Japonia a lansat o campanie cu Pokémon. În cele din urmă, compania a recunoscut eroarea și a anunțat măsuri stricte pentru a preveni repetarea situației, potrivit CNN.

Într-o inițiativă lansată intre 9 și 11 august 2025, McDonald's Japonia a oferit gratuit carduri de colecție Pokémon împreună cu meniurile Happy Meal (n.r. denumite „Happy Set”) - o promoție menită să încânte copiii și colecționarii. Însă interesul a fost mult prea mare: oamenii au format cozi imense și au cumpărat în exces doar pentru a obține cardurile, aruncând mâncarea la gunoi după ce extrăgeau premiul dorit.

Astfel, McDonald's Japonia a oprit promoția cu carduri Pokémon la mai puțin de 24 de ore după ce a început, multe magazine fiind invadate de clienți care încercau să pună mâna pe cardul exclusiv încă din momentul deschiderii.

Imaginile apărute pe internet și la tv surprindeau grămezi de meniuri intacte abandonate în stradă sau chiar în apropierea restaurantelor, generând furie față de risipa alimentară.

Într-o țară unde cultura de a-ți păstra și transporta resturile este adânc înrădăcinată, gestul a fost perceput drept deosebit de jignitor și iresponsabil public.

Recunoscând gravitatea situației, McDonald’s Japonia și-a cerut scuze public:

„Nu credem în abandonarea și aruncarea alimentelor. Această situație contravine filosofiei noastre îndelungate…Revenim la ceea ce stă în spatele Happy Set‑ului: aducerea zâmbetelor copiilor și familiilor...” 

Practic, compania a admis că pregătirile au fost inadecvate și a căutat soluții urgente:

  • limitarea numărului de meniuri pe client;
  • oprirea comenzilor online sau prin aplicații;
  • posibilitatea de refuz al serviciului pentru cei care încearcă să încalce regulile

În ciuda eforturilor, cardurile s-au epuizat în mai puțin de o zi, iar unii colecționari au început să le vândă pe piața neagră la prețuri spectaculoase, începând de la câteva sute și ajungând la zeci de mii de yeni, echivalentul a sute de dolari.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close