Am urmărit în ultimele zile un trend pe interesant. Facebook a dat drumul la live videos pentru toată lumea și posesorii de smartphone-uri au dat navală. Au făcut clipuri de pe stradă, din mașină, de la frizer, de la nunți și de la botezuri. Și alții s-au uitat și s-au minunat. Unii au râs, alții s-au plâns, dar cei mai mulți s-au folosit de harta cu clipuri în direct și au descoperit conținut care le-a plăcut. Unii, mai curajoși, au adunat followeri, alții au lăsat comentarii răutacioase. Un lucru a devenit clar: rețelele sociale ne-au programat să lăsăm pe toată lumea să privească în viețile noastre, iar aceste clipuri live nu vor dispărea prea curând, ci vor deveni mai populare și e un conținut cu care suntem obișnuiți.
De ce zic că suntem obișnuiți? Pentru că emisiunile de tip tabloid și reality-show prind cel mai bine la public și ce poate fi mai scandalos și mai spumos decât realitatea nefiltrată de altceva decât de lentila unui banal telefon.
Și conținutul de genul acesta nu e nou, Youtube are opțiune de live de câțiva ani, dar nu a fost niciodată mai facil pentru cineva să se manifeste și să fie descoperit. La urma urmei, Facebook crește și crește iar, cel puțin în România, cel mai nou val de utilizatori e format din publicul care a mai rămas fidel televiziunii.
Vezi motivele pentru care televiziunea este pe moarte și află ce o va înlocui