Antena 3 CNN Life Știinţă Apa de pe Pământ vine din spaţiu. Oamenii ştiinţă susţin că au descoperit cometa care demonstrează teoria

Sursa foto: Foto: nasa.gov
de N.B.    |    06 Oct 2011   •   09:44

O nouă descoperire a oamenilor de ştiinţă din Statele Unite ar putea explica provenienţa apei din oceanele de pe Terra, relatează Sky News.

Astronomii de la Universitatea Michigan au descoperit, pentru prima oară în istorie, o cometă care transportă apă, cu o componenţă chimică similară cu cea a apei din oceanele Pământului.

Descoperirea sugerează că este posibil ca o proporţie importantă din apa de pe Terra să fi ajuns aici în urma coliziunii cometelor încărcate de gheaţă.

Cometa Hartley 2 a fost descoperită şi studiată cu ajutorul instrumentelor cu infra-roşu de la bordul Hershel Space Observatory, un telescop care orbitează la 1.496.000 de kilometri de Pământ.

Analizând elementele chimice de la nivelul cometei, cercetătorii au descoperit că proporţia de hidrogen şi deuterium de pe Hartley 2 este aceeaşi ca cea din apa mărilor şi oceanelor terestre.

În trecut, gheaţa descoperită pe comete, dar compoziţia chimică era diferită faţă de cea a apelor de pe Pământ, în concluzie, cometele nu puteau fi responsabile decât pentru 10 % din apa de pe planeta noastră.

Hartley 2, însă, provine dintr-o altă porţiune a sistemului solar decât cometele testate în trecut. Cometa demonstrează că există în spaţiu mult mai mult material care ar fi putut contribui la crearea apelor Terrei este decât s-a crezut până acum.

Subiecte în articol: descoperire cometa