Antena 3 CNN Life Știinţă Biocombustibil ieftin şi rapid. Ciupercile ar putea fi soluţia pentru "noua generaţie" de combustibili

Sursa foto: Foto: gliving.com
de N.B.    |    04 Oct 2011   •   09:18

Oamenii de ştiinţă din Statele Unite susţin că ciupercile ar putea fi soluţia pentru dezvoltarea unui biocombustibil ieftin şi eficient. Cercetătorii de la Institutul Genome din cadrul Departamentului de Energie au descoperit două specii de ciuperci care se pot dezvolta în mediile calde, necesare pentru a grăbi procesul de rafinare a combustibililot bio, scrie smartplanet.com.

În Statele Unite, guvernul a mandatat introducerea a circa 100 de miliarde de litri de bio-combustibili în circulaţie până în anul 2022. În timp ce producţia de combustibil bazat pe etanolul extras din porumb a crescut, bio-combustibilii de "generaţia următoare", produşi din plante care nu sunt folosite pentru alimentaţie au un proces de fabricaţie care durează prea mult şi nu este rentabil în comparaţie cu benzina sau combustibilul pe bază de etanol.

Soluţia pentru grăbirea procesului de fabricare este creşeterea temperaturii, dar pentru a putea face acest lucru, era nevoie de descoperirea unor enzime şi microbi care tolerează temperaturile ridicate şi continuă să îşi îndeplinească rolul de a transforma biomasa plantelor în zahăruri fermentabile.

Thielavia terrestris şi Myceliophthora thermophilia sunt primele specii de ciuperci descoperite care au o toleranţă crescută la mediile calde, caracteristicile lor ar putea ajuta cercetătorii să dezvolte un proces de fabricare a bio-combustibilului mult mai ieftin şi mai rapid.

Subiecte în articol: ciuperci cercetatori
Guvernul a decis: Toate pensiile vor fi livrate înainte de Paşte!