de O.P.   •   23 Ian 2015   •   10:17
Care ar putea fi destinul Pământului. Viitorul planetei noastre, "scris" în meteoriţi 442
Asteroizii – obiecte spaţiale solide care pătrund uneori îm atmosfera terestră, iar fragmente din ei cad pe Pământ, devenind meteoriţi – conţin, în câmpul lor magnetic, informaţii despre „moartea magnetică” a Terrei - modul în care ar putea „muri” planeta noastră atunci când nu va mai avea un câmp magnetic protector.

Nucleul Terrei, care generează câmpul magnetic al planetei, se răceşte continuu, într-un ritm lent. Cândva, această răcire va duce la slăbirea câmpului magnetic terestru, iar planeta nu va mai putea respinge eficient vântul solar (flux de particule încărcate electromagnetic), care vor afecta dramatic stratul de ozon, clima şi întreaga biosferă a Terrei. În ultimii 200 de ani, intensitatea câmpului magnetic terestru s-a micşorat cu 15%.

Cercetătorii britanici de la Universitatea Cambridge au descifrat indiciile ascunse privind această evoluţie prin studierea unor meteoriţi; aceştia conţin minusculi „magneţi spaţiali” care reţin „amintiri” despre naşterea şi dispariţia câmpului magnetic al nucleului asteroidului din care au făcut parte.

Mulţi asteroizi aveau, iniţial, nuclee lichide de materie topită, fierbinte (ca şi cel al Pământului), care generau un câmp magnetic. Răcirea accentuată a unui astfel de asteroid duce la solidificarea nucleului, ceea ce determină dispariţia câmpului magnetic. O soartă asemănătoare ar putea avea şi Terra peste aproximativ un miliard de ani, scrie descopera.ro.