Antena 3 CNN Life Știinţă Premiul Nobel pentru Fizică s-a acordat pentru studiul expansiunii universului şi al supernovelor

Sursa foto: Foto: Intact Images/EPA
de N.B.    |    04 Oct 2011   •   14:37

Trei oameni de ştiinţă, originari din Statele Unite, au fost numiţi câştigătorii Premiului Nobel pentru Fizică în 2011 pentru studiul care a demonstrat că expansiunea universului se accelerează, informează Associated Press.

Saul Perlmutter, de la Lawrence Berkeley National Laboratory şi Universitatea din California, Brian Schmidt, de la Universitatea Naţională Australiană şi din Adam Riess, de la Universitatea Johns Hopkins şi Space Telescope Science Institute din Baltimore sunt cei care împart anul acesta premiul Academiei Roiale Suedeze pentru Ştiinţă.

Observând un tip particular de supernove, cei trei laureaţi "au descoperit peste 50 de supernove îndepărtate a căror lumină era mai slabă decât se ştia: era un semn că expansiunea Universului se află într-o fază de accelerare".

În 2010, premiul Nobel pentru fizică a revenit cercetătorilor Andre Geim şi Konstantin Novoselov, ambii de la Universitatea Manchester (Marea Britanie), pentru cercetările lor din domeniul structurii atomilor de carbon şi pentru lucrările lor revoluţionare asupra grafenului.

Acordarea premiilor Nobel va continua miercuri cu Premiul Nobel pentru Chimie; joi se va anunţa câştigătorul Premiului Nobel pentru Literatură; Norvegia va acorda Premiul Nobel pentru Pace vineri, iar Premiul Nobel pentru Economie va fi acordat luni.

Subiecte în articol: Premiul Nobel