Netflix își schimbă interfața pentru prima dată în 12 ani. Compania de streaming a anunțat schimbări majore la pagina de start a aplicației: prima de când a lansat versiunea actuală în noiembrie 2013, relatează CNN. În plus, Netflix a anunțat că va începe testarea unor funcții noi, inclusiv o funcție de căutare pentru filme și seriale cu inteligență artificială. Astfel, abonații îi vor putea spune aplicației că vor să vadă un film sau un serial amuzant, de pildă, iar AI-ul va genera rezultate. Compania de streaming a anunțat, de asemenea, că vrea să implementeze și un flux video vertical în stil TikTok pentru mobil.
Deși Netflix a subliniat că acestea vor fi inițial „teste de mici dimensiuni”, ceea ce înseamnă că nu toți abonații vor avea acces imediat, amploarea globală a testelor sugerează o inițiativă mult mai ambițioasă, notează CNN.
Noua pagină principală pentru cei care folosesc aplicația pe televizoare va avea un design mai elegant și va muta meniul principal din partea stângă în centrul ecranului, similar cu Apple TV. Descrierile conținutului serialelor/filmelor/documentarelo vor fi mai compacte, iar recomandările vor fi mai personalizate în timp real, în funcție de comportamentul de navigare și de ora din zi, potrivit companiei.
Noul meniu pune accent pe evenimentele live și jocurile video
De asemenea, Netflix dă un semnal clar că își extinde ambițiile dincolo de filme și seriale. Astfel, noul meniu va pune un accent mai mare pe evenimentele live și jocurile video oferite de platformă, mai ales pentru utilizatorii care și-au exprimat interesul pentru acest tip de conținut.
Directorul de produs al Netflix, Eunice Kim, și directorul tehnologic, Elizabeth Stone, au prezentat noua pagină principală, împreună cu instrumentele de căutare cu AI generativă și testul video vertical, jurnaliștilor, marți, în cadrul primului eveniment virtual „Product & Tech” al companiei. Netflix lucrează la această nouă interfață încă de anul trecut, a spus Kim, adăugând că noile funcții vor fi lansate „în următoarele săptămâni și luni”.
Funcție de căutare cu AI
Primul pas în explorarea funcției de căutare cu AI va fi un test beta opțional pe mobil. Utilizatorii vor putea descoperi conținut folosind expresii conversaționale firești precum „vreau să mă uit la ceva amuzant și optimist”, a anunțat compania.
Netflix va începe testarea funcției video verticale pentru mobil în următoarele săptămâni. Feed-ul similar cu cel al TikTok va conține clipuri din emisiuni și filme de pe Netflix, oferind utilizatorilor mostre scurte din conținut, cu posibilitatea de a accesa direct programul complet printr-o simplă atingere.
Anunțul vine la mai puțin de trei săptămâni după ce Netflix a raportat profituri record în cel mai recent raport trimestrial, liniștind investitorii în fața haosului economic cauzat de tarifele impuse de președintele Trump.
De notat însă este și faptul că anunțul survine cu puțin peste o săptămână înainte de prezentarea oficială a ofertei din 14 mai, în cadrul căreia Netflix își va prezenta grila de programe potențialilor agenți de publicitate. Deși Kim a precizat că „acest anunț nu a fost ... sincronizat pentru a influența evenimentul”, schimbările la interfață, noile funcții, împreună cu performanța recentă a Netflix, este cu siguranță de natură să stârnească interes, chiar dacă agenții de publicitate par reticenți în fața incertitudinii economice.