Antena 3 CNN Life Viață sănătoasă Efectele nebănuite ale pastilei pe care o iau sute de mii de români. Cercetători: "Poate LUNGI viaţa"

de O.P.    |    22 Dec 2014   •   07:58

Ibuprofenul, un antiinflamator nesteroidian, ar putea contribui la menținerea sănătății și la prelungirea vieții, potrivit unor experimente realizate de cercetători americani pe microorganisme, viermi și drosofila, informează vineri AFP.

Cercetătorii au utilizat ibuprofenul pe drojdia folosită în brutărie care dezvoltă culturi de microorganisme folosite în cercetare. "Am constatat o prelungire a vieții acestor organisme", a explicat Michael Polymenis, biochimist la Universitatea Texas A and M și principal autor al studiului, publicat joi de revista științifică americană Public Library of Science-Genetics.

"Am făcut același experiment pe viermi și musculițe drosofila și am observat o prelungire a vieții acestora, în paralel cu menținerea sănătății o perioadă mai lungă de timp", a spus el.

Administrat în doze comparabile recomandate oamenilor, ibuprofenul prelungește viața acestor microorganisme, viermi și musculițe de oțet cu aproximativ 15% — echivalentul la oameni a circa zece ani, cu o stare bună de sănătate, a precizat Michael Polymenis.

Cercetătorul american a precizat că ibuprofenul acționează asupra capacității celulelor de a asimila triptofanul, un aminoacid care formează proteinele și care este esențial pentru dezvoltarea oamenilor și care nu trebuie să lipsească din alimentație.

'Nu înțelegem încă prea bine acest mecanism, dar merită să facem mai multe cercetări", a precizat Michael Polymenis care a lucrat și la Buck Institute for Research on Aging din Novato (California).

Subiecte în articol: medicamente