Antena 3 CNN Life Știinţă O descoperire neașteptată ar putea schimba planurile de cercetare ale savanților de la NASA. Ce se întâmplă pe planeta Venus e uimitor

Sursa foto: Foto: pixabay.com
de S.T.    |    17 Apr 2018   •   14:04

Planeta Venus, în pofida condiţiilor de infern de la suprafaţa sa, ar putea găzdui viaţă undeva în straturile superioare ale atmosferei, conform unei echipe de cercetători care a prezentat un nou studiu despre această planetă la sfârşitul săptămânii trecute în cadrul conferinţei Breakthrough Discuss de la Universitatea californiană Stanford, transmite Space.com, potrivit Agerpres.

Condiţiile de la suprafaţa planetei sunt în mod clar inospitaliere pentru ceea ce ştiinţa recunoaşte drept viaţă - un deşert suficient de fierbinte pentru a topi plumbul, cu o presiune atmosferică de 90 de ori mai mare decât la nivelul mării pe Pământ, presiune care pe planeta noastră se manifestă în mări şi oceane la adâncimea de aproximativ 900 de metri. La toate acestea se adaugă o atmosferă compusă preponderent din dioxid de carbon (96,5%), dar şi din azot (3,5%) şi alte gaze în proporţii foarte mici, printre care dioxidul de sulf.

În trecut însă, timp de aproximativ 2 miliarde de ani, Venus a fost o planetă temperată, conform studiului bazat pe o simulare computerizată a evoluţiei acestei planete.

Venus ar fi putut fi o planetă compatibilă pentru viaţă de-a lungul unei mari perioade din istoria Sistemului Solar, susţine astrobiologul David Grinspoon, cercetător la Institutul de Ştiinţe Planetare din Tucson, Arizona şi coordonatorul acestui studiu.

Sursă: Agerpres