Antena 3 CNN Life Știinţă Boala care ucide milioane de oameni poate fi prevenită şi tratată cu un aliment pe care toţi îl mâncăm

Sursa foto: Foto: speedyremedies.com
16 Aug 2012   •   11:12

Studiul pe care vi-l prezentăm poate fi o scuză foarte bună pentru ca iubitorii de dulciuri să mănânce din ce în ce mai multă ciocolată. Potrivit BBC News, ciocolata neagră poate trata şi reduce hipertensiunea arterială.

După analizarea a 20 de studii pe această temă, cercetătorii au ajuns la concluzia că ciocolata neagră chiar reduce tensiunea arterială.

Substanţele din cacao, principalul ingredient al ciocolatei, relaxează vasele sanguine şi îi permite sângelui să circule cu mai mare uşurinţă prin ele.

O tensiune sistolică de sub 12mmHg este consdierată normală. Oamenii care au participat la studiu şi au consumat ciocolată au avut o tensiune cu 2-3mmHg mai mică decât cei care nu au consumat.

Acest experiment s-a derulat pe parcursul a două săptămâni, iar oamenii de ştiinţă spun că efectele pe termen lung ale consumului de ciocolată nu sunt cunoscute.

Hipertensiunea arterială este o boală extrem de comună şi poate fi mortală. Este cauza a până la 54 dintre atacurile cerebrale şi a 47% dintre bolile de inimă.

Oamenii de ştiinţă atrag atenţia că ciocolata care se găseşte în comerţ conţine mult zahăr şi grăsimi, de aceea recomandă numai ciocolată neagră.

Subiecte în articol: ciocolata hipertensiune