Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care va revoluţiona OMENIREA. "Nu credeam că voi găsi soluţia în timpul vieţii mele!"

de O.P.    |    08 Apr 2013   •   10:06

O echipă de oameni de ştiinţă de la Universitatea Virginia Tech a descoperit modalitatea prin care pot fi extrase cantităţi mult mai mari de hidrogen din plantele de pe Terra. Această descoperire se poate transforma într-o sursă uriaşă de combustibil, care este extrem de ieftin şi nepoluant faţă de mediul înconjurător.

În plus, dependenţa de combustibilii fosili va scădea semnificativ. Această descoperire le-a atras atenţia şi producătorilor auto, care se gândesc să pună la punct maşini-concept care să funcţioneze pe combustibilul pe bază de hidrogen.

Această descoperire, făcută de echipa coordonată de dr. Zhang deschide calea către o sursă uimitoare, ieftină şi regenerabilă de hidrogen. Cu toate că în trecut singurul impediment al punerii în practică a acestei descoperiri erau costurile uriaşe, în prezent echipa lui Zhang a identificat metode mai puţin tradiţionale prin care se pot produce cantităţi mari de hidrogen cu un cost scăzut.

În prezent, au ajuns să obţină hidrogen de înaltă calitate la o temperatură de 50 de grade Celsiuis, la o presiune atmosferică normală. În procedeul utilizat, cercetătorii de la Virginia Tech au separat un număr de enzime din microorganismele  în care se aflau şi au creat un "cocktail" din care fac parte şi enzime care nu se regăsesc în natură.

Astfel, în momentul în care aceste enzime erau combinate cu xiloza şi cu polifosfatul ele produceau un volum fără precedent de hidrogen, generând de trei ori mai mult hidrogen decât alte microorganisme specializate în producerea de hidrogen.

Subiecte în articol: energie regenerabila