×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Exces de Putere: Autostrada surpată - scandalul secolului în România

16 Oct 2015   •   22:44
Exces de Putere: Autostrada surpată - scandalul secolului în România 16
Foto: alba100.ro
Autostrada Orăştie-Sibiu este în pericol de prăbuşire. La ceva mai mult de un an de când a fost dat în circulaţie, tronsonul Sălişte şi Cunta se poate surpa oricând, din cauza alunecărilor de teren.

Mai grav este că proiectul a fost aprobat, deşi se ştia că autostrada va trece printr-o zonă cu sol nisipos.

În septembrie, o porţiune de 22 de kilometri a fost închisă, după ce pe carosabil au apărut fisuri adânci, care pun în pericol siguranţa traficului rutier.

Impreglio, constructorul italian, a estimat că va avea nevoie de aproape două luni pentru a finaliza reparaţiile. 

"Doar zece zile au trecut de la inaugurare până au apărut primele crăpături. Statul român ştia că terenul se duce la vale" a spus, vineri, Oana Stancu Zamfir.

Narcis Neaga, directorul CNADNR, precum şi Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor, au recunoscut că toată lumea era la curent cu riscul alunecărilor de teren din zona respectivă. Însă, proiectul a mers mai departe. Iar acum, vinovaţi de situaţia actuală sunt constructorul şi consultantul care şi-a pus semnătura pe diverse avize.


"Contructorul a spus că nu şi-a putut da seama de la început de alunecările din teren din zonă. A existat un proiect de consolidare al versanţilor pe DN 1, exact în zona respectivă. Le-am spus, uitaţi-vă aici, era o zonă practic pustie. În studiul de fezabilitate exista atenţionarea că zona respectivă prezintă pericol de alunecări de teren. Ei trebuiau să facă toate studiile geo, după au venit cu proiectul care a fost aprobat şi s-a apucat de lucru. Şi au început alunecările de teren. Consultantul este cel care are răspunderea semnării şi confirmării" a afirmat Narcis Neaga, directorul CNADNR.

Fost ministru al Transporturilor şi secretar de stat în acelaşi minister, Alexandru Nazare a spus că, pe tronsonul respectiv, au existat probleme numeroase, de la întârzierea lucrărilor şi până la existenţa documentaţiei tehnice.


"La momentul respectiv demaram lucrările pe multe loturi, nu doar Orăştie - Sibiu. Au fost vizite pe şantier foarte multe. Şi au apărut probleme pe diverse loturi. Acolo nu aveau nici şef de şantier, erau foarte întârziaţi. Am făcut adresă oficială la compania din Italia, le-am spus că situaţia este dezastruoasă. Le-am spus că voi aplica contractul, aşa cum este el. Lucrurile astea s-au desfăşurat în răstimp de o lună. A fost o iarnă cumplită în 2012. A fost o comunicare, lucrările erau incipiente şi le-am spus ca la locul unde s-a întâmplat alunecarea, să se facă o expertiză clară. Proiectul tehnic nu era gata, asta era şi supărarea. Nu erau nici exproprierile toate făcute" a explicat Alexandru Nazare.

În urmă cu câteva zile, România Liberă susţinea că un document al CNADNR arată că la 8 metri sub asfalt este apă şi că porţiunea afectată ar trebui demolată şi reconstruită. 

Valoarea proiectului pentru lotul Orăştie - Sibie este de 605 milioane de lei, fără TVA, iar lucrărirle au fost achitate în proporţie de peste 90%. 

Tronsonul a fost deschis circulaţiei pe 14 noiembrie 2014.



"Aplicarea principiului preţul cel mai scăzut este complet dezavantajos pentru următoarea construcţie. Constructorul face tot posibilul să îşi maximizeze profitul" a mai spus Narcis Neaga.

Însă, criteriile de atribuire nu sunt stabilite doar de România, ci au fost stabilite împreună cu Comisia Europeană, susţine Alexandru Nazare, care a spus că acest criteriu al preţului cel mai mic a fost cerut de Bruxelles, ca o condiţie la acordarea finanţării.




credite ipotecare VreauCredit.ro

Biletul Zilei
Ponturi Pariuri
Case de Pariuri
sati