Antena 3 CNN Actualitate Două judeţe nu mai aşteaptă banii de la Guvern şi realizează singure un drum expres. Proiectul, gata din 2007, a fost abandonat de CNAIR

Două judeţe nu mai aşteaptă banii de la Guvern şi realizează singure un drum expres. Proiectul, gata din 2007, a fost abandonat de CNAIR

Patru instituţii locale s-au asociat pentru a atrage bani europeni şi a construi un drum expres, lung de 134 de kilometri. Şoseaua de mare viteză va lega municipiile Arad şi Oradea. Încă din 2007, Compania de Drumuri a făcut proiectul pentru acest drum, însă banii de la Guvern nu au mai venit niciodată.

Două judeţe nu mai aşteaptă banii de la Guvern şi realizează singure un drum expres. Proiectul, gata din 2007, a fost abandonat de CNAIR
de Claudia Popovici    |    04 Noi 2020   •   21:15

Un miliard de euro este valoarea noului proiect, o premieră pentru România, întrucât vorbim de un drum expres care va fi construit fără implicarea Guvernului.

Consiliul Judeţean Bihor este autoritatea contractantă, care va primi banii de la Uniunea Europeană. 

Acordul de asociere a fost semnat marţi de primarii din Oradea şi Arad, dar şi de preşedinţii Consiliilor Judeţene Bihor şi Arad.

Primul lucru care va fi făcut este actualizarea studiului de fezabilitate pentru această şosea, realizat iniţiat de Compania de Drumuri în anul 2007, a explicat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.

Potrivit proiectului realizat tot de specialiştii de la Drumuri Naţionale acum 13 ani, drumul Oradea-Arad va avea va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac-Arad-Timișoara, anunţă ebihoreanul.ro.

Trei ani ar trebui să dureze realizarea drumului expres, timp în care se vor construi şi cinci drumuri de legătură cu profiluri diferite, nu mai puţin de 66 de poduri, pasaje sau viaducte, dar și 12 noduri rutiere.

Dacă vă întrebaţi de ce astfel de proiecte nu au mai fost făcute până acum, deşi bani de la Uniunea Europeană au existat, răspunsul este pe cât de simplu, pe atât de halucinant. Nu a existat un cadru legal pentru ca autorităţile locale să se poată asocia pentru a accesa finanţări europene, în vederea construirii unor proiecte de infrastructură rutieră sau feroviară.

Astfel, s-au pierdut ani întregi şi miliarde de euro, în care s-ar fi putut realiza drumuri de mare viteză în multe regiuni din ţară.

O Ordonanţă de Guvern dată în acest an permite de acum şi realizarea acestor proiecte. Este vorba de OUG 101/2020, care permite autorităților locale să gestioneze proiecte de infrastructură rutieră.

 

 

 

 

Primarii Oradiei şi Aradului, Florin Birta şi Călin Bibarţ, şi preşedinţii Consiliilor Judeţene Bihor şi Arad, Ilie Bolojan şi Iustin Cionca, au semnat, marţi, la Arad, acordul de asociere pentru realizarea Drumului Expres de 134 km între cele două municipii. Pentru acest proiect ,estimat la peste 1 miliarde euro din fonduri UE, autoritatea contractantă este CJ Bihor.

×
Subiecte în articol: Oradea Arad
Parteneri
Avarie majoră în rețeaua de termoficare operată de Termoenergetica
x close