x close

Klaus Iohannis enumeră hibele învățământului românesc: Nu putem avea în epoca inteligenței artificiale o problemă de analfabetism funcțional

29 Ian 2020   •   10:30
Klaus Iohannis enumeră hibele învățământului românesc: Nu putem avea în epoca inteligenței artificiale o problemă de analfabetism funcțional sursă foto:presidency.ro

Președintele Klaus Iohannis a declarat în început conferinței ”România Educată - politici publice şi coordonarea surselor de finanţare”, că drumul pe care trebuie să ne aganjăm în următoarele decenii este acela al unei economii bazate pe cunoaștere.

Preşedintele Klaus Iohannis găzduieşte, miercuri, conferinţa ”România Educată - politici publice şi coordonarea surselor de finanţare”, în cadrul căreia vor fi lansate patru documente de politică publică: cariera didactică, managementul școlar, echitatea și educația timpurie.

„Rezultatele PISA reprezintă unul dintre argumentele de netădăduit pentru urgența soluțiilor rapide și temeinice”, a declarat președintele Klaus Iohannis, la conferința de lansare a patru documente de politică publică realizate de OECD.

„Nu putem avea în epoca inteligenței artificiale să avem o problemă endemică de analfabetism funcțional în rândul populației noastre. Și nici nu putem să lăsăm sute de mii de tineri nepregătiți pentru rigorile unei economii globalziate și aflate în schimbare continuă, dar și a unei societăți, care, dacă nu se va dezvolta sustenabil va înceta să mai existe în forma actuală”, a mai subliniat președintele Klaus Iohannis.

Klaus Iohannis a adăugat că „documentele lansate de astăzi sunt foarte importante, fiindcă le oferă decidenților din educație o serie de repere utile în vederea ameliorării calității procesului educațional”.

Președintele consideră că România „are nevoie de noi abordări în selecția și formarea cadrelor didactice, dar și în transformarea managementului școlar din muncă de administrație leadership și inițiativă”.

„În egală măsură este esențială în reducerea inechității încă din primii ani petrecuți de copii în grădinițele și școlile din România. În același timp trebuie să acceptăm că nu avem la dispoziție resurse financiare nelimitate. Nu putem rezolva toate problemele din educație peste noapte, indiferent de cat de mult ne-am dori acest lucru. Eforturile noastre de îmbunătățirea educație trebuie să fie îndreptate cu precădere în sectoarele care au fost neglijate în trecut sau care au potențialul de a beneficia de a avea beneficii directe pentru educație”, a mai reiterat președintele..

În ceea ce privește educația profesională, președintele a precizat că aceasta a ajuns în pragul desființării complete.

„În prezent, ca urmare a modernizării economiei românești și a importanței crescute a muncii calificate, învățământul profesional și mai ales cel dual reprezintă o importantă șansă pentru mii de tineri români”, a mai declarat președintele.

Klaus Iohannis enumeră hibele învățământului românesc: Nu putem avea în epoca inteligenței artificiale o problemă de analfabetism funcțional

 

Citeşte mai multe despre:

Klaus Iohannis romania rducata OECD
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati