Cum sunt țepuiți românii în service-urile auto. Cât ar trebui să coste, de fapt, o oră de manoperă și cu cât sunt umflate prețurile pieselor

de Gabriel Dano    |    05 Feb 2021   •   21:26
Cum sunt țepuiți românii în service-urile auto. Cât ar trebui să coste, de fapt, o oră de manoperă și cu cât sunt umflate prețurile pieselor

Adrian Ursu a prezentat, vineri, la Exces de putere, date explozive despre modul în care sunt țepuiți românii atunci când apelează la service-urile auto sau când își încheie o poliță RCA. Potrivit statisticilor, în România circulă în momentul de față peste 8.000.000 de autovehicule.

Fiecare autovehicul ar trebuie să aibă o asigurare obligatorie, fiecare autovehicul are în spate fie o firmă, fie o familie, așa că sunt foarte multe milioane de români care sunt afectați sau pur și simplu țepuiți de ceea ce numim într-o abreviere comună RCA. Ei bine, se schimbă totul, se schimbă complet regulile, în unele cazuri în beneficiile noastre, ale asiguraților.

Ați avut vreo experiență de tipul acesta? V-a păcălit vreun service? Ați descoperit că asigurarea pe care ați primit-o de la un șofer după o amiabilă în urma unei întâlniri neplăcute în trafic, de fapt, nu vă servea la nimic? Dacă da, scrieți-ne pe pagina de Facebook Antena 3.

Vom colecta opiniile dvs. și vom încerca să obținem niște răspunsuri de la oamenii care în clipa de față s-au adunat pentru a face un proiect de act normativ mult mai bun care să reducă mult mai mult din ceea ce din păcate s-a constituit în acest domeniu ca o mafie care a umflat uriaș tarifele pe care le rulează între ele companiile din aceste domenii, că sunt service-uri auto, că sunt companii de închiriat mașini și unele dintre companiile de asigurări de pe piață care au reușit chiar să-și creeze poziții dominante fiindcă au fost lăsate să facă asta ani de zile.

Autoritățile s-au făcut că nu văd cum unele companii au ajuns să aibă 40% din piață.

Aberațiile descoperite în România în privința tarifelor

"Ne-am uitat și noi pe ceea se se întâmplă în România și am descoperit că există în clipa de față câteva zone unde s-a umblat rău la prețuri. Ca urmare s-au generat câștiguri uriașe pentru unii, nu pentru noi cei care plătim poliță de asigurare obligatorie lună de lună (...) Sunt unele service-uri care au ajuns să practice și peste 700 de lei preț de manoperă pe oră. E mult peste ceea ce se întâmplă în țări din Vest, mult peste ceea ce se întâmplă la reprezentanțe ale celor mai luxoase mărci de mașini", a spus Adrian Ursu.

Ora de manoperă umflată în service

- de la 151 de lei/ oră (media națională) până la 480 de lei pe oră sau chiar 661 lei/oră

Prețul pieselor auto de schimb

- umflat în service și cu 174% față de media D.A.T.

Aberațiile decontărilor după accident

- Tarifele pentru închiriere mașinilor de schimb furnizate de service-urile auto, umflate de la 233 lei/zi la 814 lei/zi

"Am mai descoperit că celebra operațiune vă dăm mașină la schimb a generat și ea un câștig absolut fabulos pentru cei care dau mașina la schimb și care ulterior decontează acest serviciu către compania de asigurare și ajunge ca o mașină de închiriat de la 223 de lei pe zi, cât ar fi o medie rezonabilă pentru o marcă bună de mașină pe care ți-o dă la schimb, să coste 814 lei/ zi.

Ați fost, bănuiesc, în străinătate și ați închiriat o mașină. Ați plătit vreodată suma asta, 814 lei pe zi? Nu cred", a adăugat Adrian Ursu.

O altă aberație a decontărilor după accident

- costul decontat pentru două uși de Ford Focus - 28.297 lei (5.433 euro)

"Pentru reparația unei uși dreapta față și înlocuirea unei uși dreapta spate, la un Ford Focus s-a plătit 28.297 lei, adică 5.433 euro", a mai arătat Adrian Ursu.

"Acum 3 ani și jumătate, aproape 4 ani, după dispariția celor două mari companii cu cotă de piață mare în piața RCA din România, Astra și Carpatica, eram într-un moment în care ajunseseră tarifele RCA, pe zona mea de activitate, spre exemplu, ofertă la clasa B0, deci un autovehicul comercial, un cap-tractor pentru camion care nu fusese rulat, ajunsese la 20.000 de lei.

Au fost proteste în Piața Victoriei la vremea respectivă, am obținut un tarif de referință, zic eu, care și-a dovedit ulterior funcționalitatea, a picat din fruntea ASF președintele și Parlamentul a procedat la modificare legii RCA și, pe cale de consecință, și la modificarea normelor de aplicare a legii RCA. (...)

Ce am scăpat din vedere la vremea respectivă a fost că o parte din participanții la dezbaterea din Parlament vizau deja o afacere și anume umflarea costurilor de manoperă, mașini de schimb la prețuri imposibil de imaginat și ceea ce înseamnă costul cu piesele și subansamblele", a spus August Hagiu, preşedintele Federaţiei operatorilor români de transport (FORT), la Exces de putere.

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close