Antena 3 Actualitate Social Atenție, crește riscul de fraudă bancară: 59% din cardurile clienților, compromise!

Atenție, crește riscul de fraudă bancară: 59% din cardurile clienților, compromise!

de Alexandra Dima    |    01 Sep 2021   •   17:18
Atenție, crește riscul de fraudă bancară: 59% din cardurile clienților, compromise!
Sursa foto: Getty Images

Semnal de alarmă privind creșterea riscului de fraudă bancară, bazate pe inginerii sociale, atât din punct de vedere al numărului de incidente, cât și al valorii tranzacțiilor reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților.

În cadrul unei analize în perioada iulie 2020 – iulie 2021, efectuate de OTP Bank la nivel local, se evidențiază o tendință de creștere a fraudelor diversificate, în contextul socio-economic generat de situația pandemică și de tendința accelerată de digitalizare a unei arii largi de servicii.

„Un număr mare al tranzacțiilor de fraudare sunt reușite ca urmare a compromiterii cardurilor clienților. Este un procent de aproximativ 59%, iar ponderea sumelor pierdute de către clienți este de 54% din totalul sumelor inițiate. Este un fenomen care poate fi întâmpinat prin educație financiară și digitală, prin informare și conștientizarea riscului de fraudă, astfel încât clienții să își protejeze datele confidențiale și să evite să devină victima unei fraude bazate pe inginerii sociale”, a declarat Florin Orban, Head of Banking Security & Anti-Fraud OTP Bank România, citat de Mediafax.

Atenție la mesajele în care se solicită date personale!

Fraudele realizate prin inginerii sociale au scopul de a înșela utilizatorii, prin manipulare psihologică, să dezvăluie informații confidențiale sau să facă anumite acțiuni prin care i se sustrag datele personale și de autentificare, cum ar fi: nume și prenume, adresă, oraș, județ, numărul cardului, data expirării, cod de securitate CVV, cod numeric personal sau telefon.

Cele mai utilizate metode de fraudare sunt phishing-ul, prin care se transmit mesaje electronice în care se solicită date personale de identificare și autentificare sau accesarea unor website-uri, și fraudele prin intermediul platformelor de comerț electronic. În aceeași măsură, datele personale pot fi sustrase atât prin Smishing, phishing-ul prin SMS-uri, sau prin Vishing, metoda prin care victimele sunt apelate telefonic și manipulate să dezvăluie informații personale sau chiar să facă tranzacții.

În situația în care informațiile personale pentru utilizarea cardurilor și metodelor de plată asociate conturilor deținute la o bancă sunt compromise, iar tranzacțiile de fraudare sunt realizate cu datele de autentificare corecte, normele europene nu permit recuperarea sumelor.

Sursă: Mediafax

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close