Tot mai mulți români din marile orașe preferă să comande mâncarea, iar astfel, serviciile de livrare au ajuns să depășească în vânzări restaurantele clasice, mai ales că oamenii au descoperit că atunci când ies în oraș cheltuie mai mult decât pe o masă comandată acasă sau la birou, informează Antena 3 CNN.
Serviciile de delivery reprezintă deja 27% din piața totală HoReCa urbană, depășind restaurantele clasice cu servire la masă, care sunt acum la 26%. De altfel, acestea din urmă au sesizat o scădere cu 20% a numărului de clienţi.
"În ultimii ani, mai ales după pandemie, s-a văzut o schimbare în sensul că mulţi dintre clienţii care veneau des la restaurant preferă să-şi comande şi pe delivery. A scăzut un pic prezenţa clienţilor în restaurant", a afirmat Victor Samoilă, patron al unui restaurant thailandez.
"Anul trecut, s-a observat o scădere a numărului de clienţi în special la "meniul zilei". Oamenii doresc acum să iasă în oraş să încece preparate mai deosebite", a declarat Cristian Fazecaş, manager de restaurant.
Oamenii preferă să mănânce acasă din comoditate, iar cei care merg la restaurant caută mai mult experiența decât mâncarea în sine. Tendința de a comanda acasă este vizibilă mai ales în rândul tinerilor, care optează pentru rapiditate și flexibilitate.
"Există o preferinţă mai mare în a spre comanda mâncare în această zonă de food-delivery. Realitatea este cu totul şi cu totul diferită, dacă vorbim de alt zone care nu sunt atât de prospere din punct de vedere economic şi poate că ţine de un anumit stil de viaţă", a afirmat Flavius Rovinaru, profesor de economie.
Specialiștii estimează că în 2026 delivery-ul va avea o dezvoltare suplimentară, cu accent pe fidelizarea clienților și diversificarea ofertelor online.