Be EU. Proiecte ambițioase pentru reducerea emisiilor de noxe

15 Dec 2018   •   10:17
Be EU. Proiecte ambițioase pentru reducerea emisiilor de noxe

Statele membre ale Uniunii Europene au ajuns la un acord pentru o reducere cu 35% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor noi până în 2030.

Obiectivul convenit este mai ambiţios decât cel propus de Comisia Europeană la finele anului 2017, respectiv o scădere cu 30% a emisiilor de CO2 până în 2030, dar mai modest decât scăderea de 40% votată la începutul lunii octombrie de Parlamentul European.

Sabina Iosub a discutat la be EU cu Tiemo Wolken, europarlamentar german, despre planul de a reduce emisiile de carbon.

”Problema motoarelor diesel este diferită de cea a CO2. Avem multe orașe unde emisiile de noxe sunt peste limita admisă. Discuțiile acum sunt privind interzicerea în orașe a mașinilor cu motoare diesel. Trebuie să găsim soluții la întrebarea ce fac posesorii de astfel de mașini. Asta este marea temă a discuției în Germania” a spus Wolken.

România a înaintat statelor membre UE o propunere prin care producătorii şi importatorii de autovehicule vor fi stimulaţi să comercializeze acest tip de vehicule la preţuri accesibile pentru pieţele din State Membre cu venituri medii reduse, respectiv cu o valoare a PIB pe cap de locuitor sub 60% din media UE, la nivelul anului 2013, informează Ministerul Mediului.

Propunerea a fost înaintată marţi la Consiliul miniştrilor Mediului din UE de la Luxembourg.

"În mod concret, potrivit propunerii României, orice vehicul cu emisii reduse comercializat într-un stat membru care se regăseşte în această situaţie va avea o valoare echivalentă cu două vehicule comercializate în statele cu venituri medii ridicate, raportat la îndeplinirea ţintelor impuse industriei. Producătorii vor fi astfel stimulaţi, pentru îndeplinirea ţintelor, să susţină comercializarea vehiculelor la preţuri adaptate la puterea de cumpărare a cetăţenilor din statele cu venituri medii mai mici", precizează sursa citată.

 

 


 

Parteneri
sati
x close