x close

Statistică 2009: Conducătorii auto, principala cauză a accidentelor pe două roţi

07 Mai 2009   •   14:44
Statistică 2009: Conducătorii auto, principala cauză a accidentelor pe două roţi Accidentele moto, cauzate de soferii auto

În primele patru luni ale anului 2009, au avut loc în Bucureşti 158 de accidente de circulaţie în care au fost implicaţi conducătorii de motociclete şi mopede, cu 48 de accidente mai puţin decât în aceeaşi perioadă a lui 2008. Deşi numărul accidentelor pe două roţi este în scădere anul acesta şi cauzele ar fi nerespectarea regulilor de circulaţie din partea conducătorilor, totuşi în aproape 60% din cazuri, vina a aparţinut celorlaţi participanţi la trafic, conform unei statistici a Poliţiei Capitalei şi care a fost remisă către Antena3.ro.

În perioada 1 ianuarie-30 aprilie 2009, în cele 158 de accidente de motociclete şi de mopede a murit o persoană, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2008, când au murit opt persoane, alte 32 de persoane au fost rănite grav, faţă de 24, anul trecut şi 147 au suferit răni uşoare, în comparaţie cu 21 de persoane în 2008.

Principalele cauze ale accidentelor au constat în neasigurarea la schimbarea direcţei de mers, neacordarea priorităţii de trecere, viteza excesivă, iar din această cauză mulţi conducători de motociclete sau mopede au pierdut controlul vehiculelor şi au căzut lovindu-se de carosabil, alte vehicule sau amenajări. De asemenea, numărul celor două categorii de vehicule implicate în accidente este egal, respectiv 79 de motociclete şi 79 de mopede.

Din cele 158 de accidente produse, în 65 dintre ele, adică 41 %, vina a aparţinut celor care conduc vehicule pe doua roţi, iar în celelalte 93 de accidente, respectiv 59%, vinovăţia a aparţinut celorlalţi participanţi la trafic, în cea mai mare parte conducatori auto.

Cel mai grav accident a avut loc pe 08 aprilie 2009, în jurul orelor 22.50. Atunci, S. Alexandru, în vârstă de 21 de ani, a condus o motocicletă Suzuki pe strada Dreptăţii din Sectorul 6, iar când a ajuns la intersecţia cu Bulevardul Uverturii, nu a acordat prioritate de trecere şi a intrat în coliziune cu un autoturism Dacia Solenza.

In urma leziunilor, conducătorul motocicletei a decedat la data 11 aprilie 2009, iar evenimentul s-a mai soldat cu rănirea gravă a pasagerului motocicletei, C. Cristian de 20 ani şi rănirea uşoară a şoferului autoturismului, P. Petrus de 38 ani.

Sfaturi pentru cei pe două roţi: să nu facă slalom printre maşini

Conform prevederilor legale, motocicliştii şi mopediştii au obligaţia să folosească ziua, permanent, luminile de întâlnire, să poarte în timpul mersului, pe drumurile publice, căşti de protecţie omologate şi să-şi asigure permanent un spatiu suficient de frânare, să nu facă ?slalom? printre autovehiculele aflate în mişcare ori să depăşească viteza legală de deplasare.

De asemenea, pentru a evita producerea unor evenimente rutiere nedorite, conducătorii auto trebuie să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de mers, la trecerea de pe o bandă pe alta sau când virează în intersecţie. Ei mai trebuie ca, înainte de a deschide portierele, să se asigure că din spate nu trece o motocicletă sau un moped, iar acest lucru este valabil şi pentru pasagerii din autovehicul. Apoi, să se asigure la plecarea de pe loc, iar atunci când sunt depăşiţi, să nu mărească viteza de deplasare şi să circule cât mai aproape de marginea din dreapta a drumului.

Paula Safta, Antena3.ro


Citeşte mai multe despre:

accidente statistica Politie soferi motociclete
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati