x close

Business-ul românesc cu profit de 100%. Cum poţi face o avere cu investiţie aşa de mică

de O.P.    |    05 Feb 2013   •   12:53
Business-ul românesc cu profit de 100%. Cum poţi face o avere cu investiţie aşa de mică 442

De la şofran la usturoi, de la trufe la muştar, cultivarea condimentelor şi a plantelor aromatice a fost o afacere bună încă din vremuri istorice. România de astăzi are oportunităţile ei şi în această zonă, iar expresia „banii nu au miros” poate fi contrazisă.

În urmă cu zece ani, în 2003, comuna botoşăneană Copălău găzduia pentru prima dată „Festivalul usturoiului”. O manifestare locală organizată de actorul Mihai Mălaimare, care s-a născut în această localitate. „Festivalul usturoiului” era exact ce ar putea să sugereze numele: un mod de a promova la nivel naţional ceea ce ştiau mai bine să facă oamenii locului – să cultive usturoi.

În vremurile bune, circa 200.000 de români participau la acest festival. Anul trecut însă, festivalul nu a mai fost organizat şi nici nu sunt şanse să mai fie reluat curând. Coincidenţă, tot anul trecut Copălăul a pierdut şi poziţia de lider al producţiei naţionale de usturoi. Virtualul trofeu nu a plecat însă prea departe.

Un alt botoşănean a investit într-o plantaţie de câteva zeci de hectare de usturoi, la nici 50 de kilometri de fosta „patrie a usturoiului”. Dacă localnicii din Copălău cultivau usturoiul după cum ştiau ei de la părinţi şi bunici, tânărul antreprenor Gabriel Apetrei, administratorul Poieniţa Agrotur Suliţa (judeţul Botoşani) a aplicat metode moderne. Poate că acesta este motivul pentru care, în mai puţin de trei ani, a reuşit să depăşească ca nivel de producţie tot ceea ce se realiza într-o comună întreagă.

Citeşte mai multe despre această afacere, pe www.incomemagazine.ro

Citeşte mai multe despre:

afaceri condimente
Parterneri
Parterneri
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri!
Nu, multumesc Accept
sati