Fusta scurtă "măreşte" puterea unei ţări. Vezi cei mai ciudaţi indici economici

de O.P.    |    26 Sep 2011   •   09:41
Fusta scurtă "măreşte" puterea unei ţări. Vezi cei mai ciudaţi indici economici Foto: Image Shack

"Minijup, foarte scurt şi strâns pe trup" aşa suna versul unei celebre melodii, care a făcut istorie, şi potrivit unor studii făcute în anii 1920, fustele mini purtate de femei măreau considerabil puterea economică a ţării respective, scrie Business Insider.

Mai mult, şi consumul de bere poate spune ceva despre starea economică a unei ţări. În perioada de criză, oamenii încearcă să economisească şi să reducă cheltuielile pe cât se poate, astfel majoritatea renunţă la ieşirile în oras şi preferă să stea acasă şi să consume bere în faţa televizorului.

Acest lucru are un impact foarte mare asupra sectorului de baruri, restaurante, pub-uri şi cafenele. În perioada 2008-2010, numărul joburilor din sectorul berii a scăzut cu 12%, fapt ce a dus la reducerea considerabilă a numărului de restaurante.

George Taylor, un cunoscut economist al anilor '20, a făcut o previziune şocantă pentru acea vreme: lungimea fustelor este un indicator ce stabileşte cât de sănătoasă este o economie. Astfel, cu cât este fusta purtată de femei este mai scurtă, cu atât economia merge mai bine. Potrivit retailerilor de îmbrăcăminte, această previziune ar fi un mit.

Însă, atunci când economia are un trend ascendent, acest lucru se simte şi pe piaţa forţei de muncă, iar femeile care merg cu o fustă scurtă la un interviu de angajare au şanse mai mari să obţină postul respectiv.

Hollywood-ul ne spune cât de bine merge economia. Atunci când vremurile sunt tulburi, oamenii vor să uite de problemele cotidiene şi dau năvală în sălile de cinema. Acest lucru s-a văzut în cifrele furnizate de Media By Numbers LLC, o companie de cercetare specializată în acest sector. Potrivit datelor furnizate de această companie, în 2009 Hollywood-ul a înregistrat încasări de peste 10 miliarde de dolari, cu 17% mai mari decât într-un an prosper din punct de vedere economic.

Cu cât obţii mai uşor un discount la cumpărarea unei maşini, cu atât este mai slăbită economia ţării. În perioada 2008-2010, scăderile din sectorul auto au fost semnificative, iar marile companii auto, pentru a vinde cât mai multe exemplare, au lansat oferte de nerefuzat. Bulgarii, spre exemplu au scăzut preţul la maşini chiar şi cu 13%.

Parteneri
x close