Cu ce vine Moşul pentru angajaţii "cuminţi". Primele pe care le oferă companiile din România

de O.P.    |    18 Dec 2012   •   13:05
Cu ce vine Moşul pentru angajaţii "cuminţi". Primele pe care le oferă companiile din România
La sfârşit de an, până şi multinaţionalele cu reguli severe sunt cuprinse de efervescenţa Sărbătorilor. Organizează petreceri tematice, oferă prime sau cadouri pentru angajaţi. Chiar și la vremuri de criză s-au căutat soluții pentru a nu lăsa Sărbătorile să treacă fără a fi marcate. Totul are în spate raţiuni de business – companiile au înţeles că un angajat care se simte apreciat şi recompensat este mai loial şi mai eficient. Aşa că, în luna decembrie, angajatorul devine Moş Crăciun.

În multinaţionale şi în companiile mari, în general, este o regulă clară: termenele de predare sunt strânse, lista de sarcini lungă, iar ziua de lucru poate ajunge să aibă şi 12 ore . La fel de riguroase sunt însă şi politicile de recompensare financiară a angajaţilor. Salariul creşte după un plan clar, cei mai performanţi angajați primesc întotdeauna prime, iar de Sărbători Moş Crăciun vine şi la serviciu.

Este o convenţie acceptată în consens, asupra căreia nu au loc dezbateri de principiu şi care a intrat, în cazul multor companii, într-o stare de normalitate de ani buni. Este drept că au fost şi situații, nu puţine, în care reducerile de cheltuieli s-au răsfrânt şi asupra bugetelor pentru prime şi beneficii, astfel încât numărul angajaţilor care de Sărbători nu primesc nimic în plus la salariu a devenit majoritar.

„Conform studiului salarial şi de beneficii PayWell, derulat de PwC în acest an, evoluţia bonusurilor fixe oferite angajaţilor cu ocazia Crăciunului a înregistrat o scădere faţă de 2011 , cu un sfert din companii oferind prime de Crăciun în 2012, faţă de 40% din companii în 2011”, spune Horaţiu Cocheci, senior manager şi liderul echipei de servicii de consultanţă în resurse umane, la PwC România.

Citeşte mai multe despre acest subiect, pe www.incomemagazine.ro



x close