Cum sa faci corect Email Marketing - Sfaturi de la E-Advertising

25 Oct 2018   •   13:50
Cum sa faci corect Email Marketing - Sfaturi de la E-Advertising

Atunci cand afacerile isi planifica bugetul de marketing, trebuie sa se asigure ca folosesc fiecare oportunitate. Unul dintre cele mai subestimate canale de promovare este email marketing-ul.

Email marketing-ul este eficace, este relativ ieftin si iti ofera informatii utile despre audienta ta, pe care le poti folosi pentru a livra continut care sa converteasca. Cu email marketing ai garantia ca anuntul tau va ajunge la client, iar pentru a ii disparea va trebui fie sa-l citeasca, fie sa-l stearga.

Pentru a vedea eficienta sa, iata in continuare cateva statistici:

- Clientii care efectueaza comenzi prin email cheltuie cu aproximativ 138% mai mult decat cei care vin din celelalte canale.

- Pentru fiecare $ cheltuit cu email marketing, obtii in schimb 44$ (conform unei analize efectuate in 2015 de catre specialisti in email marketing). Bineinteles, depinde foarte mult si de produsul pe care il vinzi.

- 72% dintre oamenii de afaceri prefera comunicarea prin email.

Clientii tau asteapta noutati de la tine, si le asteapta prin email. Daca nu esti sigur cum sa folosesti email marketing-ul la potentialul sau maxim te invitam sa citesti acest articol in care vom discuta despre tot ce trebuie sa stii atunci cand creezi o campanie de email marketing.

Continutul email-ului: Ce sa ii trimit clientului?

Decizia privind continutul pe care sa il distribui prin email este un pas important cu care ar trebui sa incepi. Va afecta modul prin care le soliciti clientilor sa aplice in lista ta si textul prin care le vei arata ceea ce vor primi daca vor da subscribe. In unele cazuri, este bine sa folosesti mai multe casute de opt-in, in functie de continutul pe care clientii il vor primi de la tine.

Exista nenumarate optiuni cu privire la informatiile pe care le poti trimite prin email. Iata cateva exemple:

  • Noutati privind promotii, reduceri, cupoane. Aceasta optiune poate fi pusa la dispozitia tuturor clientilor, sau doar anumitor clienti.

  • Anunturi privind aparitia unui produs nou, sau anumite modificari ale afacerii (de exemplu: Deschiderea unui nou sediu).

  • Email-uri traditionale de vanzare pentru produse sau servicii.

  • Un newsletter cu noutati din industrie, sau continut original creat exclusiv pentru clientii tai

  • Update-uri cu postari de pe blog sau link-uri catre alticole scrise de tine.

  • Informatii si invitatii pentru evenimentele pe care le vei avea.

  • Campanii de follow-up (care pot fi automatizate sau manuale).

  • Continut de creare a relatiei cu clientul, care sa arate clientului modalitati noi de folosire a produsului, sau care sa solicite un feedback privind produsul respectiv.

Multe afaceri creeaza o mare varietate de continut pentru campaniile lor de email, pentru a le oferi clientilor exact ceea ce au nevoie. De exemplu, Google distribuie email-uri atunci cand modifica un anumit instrument sau atunci and creeaza ceva nou. De asemenea, distribuie si emailuri privind evenimente la care poti participa in zona ta sau articolele noi de pe blogul lor oficial.

O abordare diversificata este cea mai buna varianta, dar trebuie sa te asiguri ca fiecare email pe care il trimiti este creat cu un scop si are la baza nevoile audientei tale.

Importanta email-urilor personalizate

In marketing, ideea de personalizare functioneaza perfect – acest lucru se aplica si la email-uri. Cu cat este mai personalizat un email, cu atat va fi deschis si citit de mai multe ori. Astfel va creste si rata de conversie, iar afacerea ta va fi vazuta mai bine.

Cea mai buna metoda de a crea emailuri personalizate, este folosind sofware-uri care iti permit sa iti segmentezi lista de email-uri pe factori de interes, relatia lor cu afacerea ta, etc. Astfel iti va fi usor sa personalizezi email-uri care sa se potriveasca pentru toti clientii din lista.

Iata cateva exemple pentru aceasta abordare:

  • Foloseste produse similare celor achizitionate sau vizualizate anterior de catre client, astfel iti vei creste sansa de upsell.

  • Ofera produse sau servicii care sunt relevante in mod direct clientului.

  • Trimite email-uri pe baza relatiei cladite cu clientul. In aceasta categorie poti folosi email-uri de bun venit clientilor noi, email-uri cu reduceri clientilor recurenti, etc.

  • Distribuie emailuri despre un anumit produs, pe baza actiunilor pe care clientul le-a luat la emailul anterior.

Usureaza-ti viata cu autorespondere

Pe langa trimiterea email-urilor obisnuite, un pas important este folosirea autoresponderelor. Acestea au un rol important in email marketing, deoarece pot imbunatati modul in care comunici cu clientii si iti pot mari capacitatile de marketing cu optiuni cum ar fi campaniile de follow-up la abandonul cosului de comparaturi.

Iata cum functioneaza: Un client adauga produsul in cos, dar nu finalizeaza comanda. Dupa 24 de ore primeste un email care ii reaminteste ca au uitat sa finalizeze comanda. Emailul poate sa vina cu un cupon de reducere la produsul respectiv si garantat clientul va reveni pentru a-si finaliza comanda. In medie, valoarea cosului va creste cu 58% in urma folosirii unui astfel de autoresponder.

Majoritatea platformelor de email marketing au integrate triggere pentru campaniile de autoresponder, pentru a trimite emailuri in orice situate, de la mesaje de retargeting la follow up dupa comanda si solicitarea unei recenzii.

Cand ar trebui sa trimit email-uri?

Se pare ce cele mai bune rezultate apar in zilele de weekend. Atunci competita este cea mai mica, iar clientii au mai mult timp liber pentru a-si citi email-urile. Cea mai buna ora pentru a trimite email-uri este prima ora a diminetii sau seara, intre orele 16:00-18-00.


O alta intrebare ar fi, cat de des sa trimit email-uri? Raspunsul aici variaza in functie de tipul afacerii, de audienta si tipurile de continut pe care le trimiti.

Unele afaceri trimit email-uri de doua ori pe zi, dar in acest mod vei ramane fara lista de email-uri si foarte multe email-uri necitite. In schimb, este recomandat sa trimiti email-uri atunci cand ai o informatie valoroasa de transmis. Pentru multe afaceri, cea mai buna varianta este un email pe saptamana, dar poti testa mai intai pentru a ajunge la un numar de email-uri ideal pentru audienta ta.

O alta intrebare se refera la timpul de raspuns al email-urilor. Acest lucru poate varia, de asemenea, in functie de tipul email-ului, dupa cum urmeaza:

  • Un email de bun venit, ar trebui sa se trimita imediat cum utilizatorul iti da subscribe.

  • Email-ul de confirmare a comenzii trebuie trimis imediat dupa ce comanda este finalizata, urmat de un alt emal atunci cand comanda este livrata.

  • Poti trimite un email de follow-up in ziua in care este estimata livrarea catre client de catre firma de curierat. In acest mod, poti arata ca esti interesat ca produsul sa ajunga la timp catre client.

  • Cererea de recenzie pentru produs poate fi trimisa la cateva zile – pana la o saptamana de la primirea produsului.

  • Email-urile de retargeting trebuie sa fie trimise la 24-48 de ore dupa ce clientul a efectuat o actiune pe site.

Sfaturi pentru Email Marketing

In acest articol am acoperit in mare o parte din strategiile pe care le poti folosi, dar detaliile conteaza cel mai mult. Iata cateva sfaturi care pot face diferenta in campaniile tale:

Trimite email-uri simple. Oamenii sunt ocupati si fac lucurile in graba de multe ori. De aceea emailul tau trebuie sa convinga in cateva randuri ca merita citit. Chiar daca este continut de newsletter, este important ca acesta sa aiba paragrafe scurte si usor de digerat.

Foloseste de cate ori ai ocazia butoane CTA (Call-to-action). Avand CTA-uri clickable, emailurile tale vor avea rezultate excelente. Acestea atrag imediat atentia si pot determina utilizatorul sa efectueze rapid actiunea de care ai nevoie.

Creste-ti continuu lista de email-uri. Atrage noi utilizatorii prin articole pe blog, retele sociale sau chiar atunci cand efectueaza o comanda pe site. Foloseste widget-uri si pop-up-uri prin care sa oferi reduceri la subscrierea la newsletter.

Deschide cai de comunicare cu clientii. Explica utilizatorilor ca pot lua legatura cu tine prin email, pentru orice nelamurire.

Ofera valoare. Continutul email-urilor tale trebuie sa fie valoros pentru audienta. Daca prezinti informatii relevante, utiLizatorii vor da click pe email-urile tale.

Foloseste-ti imaginatea pentru subiectul email-ului. Subiectul este cel care determina daca un email este citit sau nu. Poti fi creativ, dar tine minte sa fii in acelasi timp scurt si la obiect. Daca este posibil, incearca sa explici exact ceea ce oferi in email pentru o rata mai mare de deschidere.

Email marketing-ul este unul dintre cele mai puternice canale de promovare, atat timp cat este facut cum trebuie. Aloca-ti timp pentru a invata toate aceste lucruri despre email marketing, sau alege sa externalizezi aceasta parte a promovarii cu E-Advertising.co.

x close