Antena 3 CNN Economic Companii Dacia prinde viteză în Europa. Brandul cu cea mai mare cotă de piaţă în 2009

Dacia prinde viteză în Europa. Brandul cu cea mai mare cotă de piaţă în 2009

Dacia prinde viteză în Europa. Brandul cu cea mai mare cotă de piaţă în 2009
Sursa foto: dacia
16 Iul 2009   •   10:02

Dacia turează motoarele în Europa. Productorul român are cea mai mare creştere a vânzărilor de pe continent, iar cota de piaţă a depăşit mărci consacrate, precum Volvo sau Chevrolet. În schimb, în România vânzările îşi continuă declinul.

Potrivit raportului Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile, în luna iunie, înmatriculările Dacia în UE şi în cele trei state din afara blocului comunitar: Islanda, Norvegia şi Elveţia au avansat cu peste 58%, faţă de luna iunie a anului 2008, la 27.144 de autoturisme.

Faţă de primul semestru al anului trecut, numărul de autoturisme noi Dacia înmatriculate în Europa a urcat, în perioada similară a acestui an, cu 28,6%, la peste 117.000 de maşini.

Dacia este singurul brand care are o creştere de acest nivel pe primul semestru, în condiţiile în care numai trei alte mărci se află în creştere: Hyundai (15,7%), Alfa Romeo (10,4%) şi Volkswagen (0,2%).

În primele şase luni ale anului, vânzarile de autoturisme au scăzut în Europa cu 11%, la 7,425 milioane de autovehicule pentru pasageri, de la 8,346 milioane de maşini în perioada similară din 2008.

În România, însă, deşi continuă să fie liderul pieţei auto cu 16.726 de maşini vândute în primele 5 luni ale anului, Dacia are vânzări cu 47% mai mici decât în perioada ianuarie - mai 2008.

Antena 3

×
Parteneri
Momentul terifiant când un stâlp e înghițit de craterul din Slănic
x close