Antena 3 CNN Economic Companii Întârzieri la plata poliţelor de asigurare pentru autoturisme, din cauza crizei economice

Întârzieri la plata poliţelor de asigurare pentru autoturisme, din cauza crizei economice

Întârzieri la plata poliţelor de asigurare pentru autoturisme, din cauza crizei economice
Sursa foto: piata asigurarilor
10 Iul 2009   •   12:07

Criza economică face curaţenie în zona asigurărilor auto. Firmele de asigurări au înregistrat în acest an întârzieri mari la plata poliţelor pentru autoturisme, din cauza crizei economice, arată Financiarul. Lovitura a fost dublă: Scăderea pieţei auto a dus la scăderea nu­mă­rului de poliţe de asi­gurare, în timp ce numărul dau­nelor a crescut. În consecinţă, companiile au plătit cu mare întârziere asigurările sau chiar au refuzat să le dea banii păgubiţilor.

Unele firme au renunţat la încheierea poliţelor auto, pentru că pur şi simplu nu au mai făcut faţă cererilor de daună. Este cazul a două companii - Clal România Asigurări - Reasigurări şi Eureko. De altfel, Eureko, fosta InterAmerican, anunţase încă de la începutul anului că va renunţa la asigurările non-viaţă şi se va axa pe pensii, asigurări de viaţă şi de sănătate.

Probabil că acesta nu a fost singurul motiv. Firma a înregistrat un număr destul de mare de reclamaţii, din cauza întârzierilor la plata daunelor. Dar şi a lipsei de interes faţă de clienţi.

Un astfel de caz a fost semnalat la Botoşani, unde directorul adjunct al Poliţiei Comu­nitare a reclamat Eureko la OPC. Motivul nemulţumirii: păgubitul trebuia să se deplaseze cu maşina avariată la Suceava, pentru expertiză, în loc să vină la Botoşani un reprezentant al firmei. Bineînţeles, interesul Eureko era minim, având în vedere că trebuia să plătească despăgubirea.

Reprezentanţii firmei susţin însă că decizia de a renunţa la asigurările auto nu a fost motivată de reclamaţiile clienţilor.

Eureko nu este un caz singular. Tot mai multe asiguratori întârzie plăţile. Criza economică a înrăutăţit relaţiile dintre service-urile auto şi firmele de asigurări, deoarece plata poliţelor se face din ce în ce mai greu, se arat în Financiarul. Termenul mediu de soluţionare a unui dosar a crescut la 60-65 de zile. Legislaţia permite acest lucru. Asiguratorii sunt acoperiţi, iar de la data la care se evaluează dauna şi până la plată pot trece şi 3 luni.

Antena3

×
Parteneri
Momentul terifiant când un stâlp e înghițit de craterul din Slănic
x close