Antena 3 CNN Economic Companii Investiţiile Ford la Craiova stagnează după doi ani de la privatizare. În loc de 1.000 de maşini pe zi, se asamblează 85 (VIDEO)

Investiţiile Ford la Craiova stagnează după doi ani de la privatizare. În loc de 1.000 de maşini pe zi, se asamblează 85 (VIDEO)

Investiţiile Ford la Craiova stagnează după doi ani de la privatizare. În loc de 1.000 de maşini pe zi, se asamblează 85 (VIDEO)
29 Iun 2010   •   23:21

Ford este bun de plată pentru că nu a investit mai nimic în fabrica de la Craiova după doi ani şi jumătate de la privatizare. În loc să producă o mie de maşini pe zi, americanii asamblează doar 85. Asta în condiţiile în care Ford a primit garanţii de stat de 320 de milioane de euro, tocmai pentru a-şi mări capacitatea de producţie. Acum, Ford cere de la Guvern o amânare de un an a termenilor contractuali.

Ford cere renegocierea contractului pentru că este în mare întârziere. Dacă nu ar fi aşa, poarta aceea ar trebui să stea mai mult deschisă decât închisă având în vedere că ar trebui să plece zilnic 1.000 de autoturisme produse exclusiv la Craiova.

Producţia ar trebui mărită de 625 de ori într-un an şi jumătate pentru ca Ford să îşi mai poată respecta contractul de privatizare. Constructorul auto pune întârzierilea pe seama crizei dar şi pe lipsa centurii Craiovei, care ar uşura transportul autovehiculelor.

?Fordul nu ar dori să producă pe stoc. Dar până să producă pe stoc am dori să vedem că produce măcar cât să încapă într-o parcare mai mare?,a declarat Ion Preoteasa - preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj.

?Singura cale de acces la fabrică în prezent este prin oraş. Azi avem 85 de maşini. Când va creşte producţia la acel 1.000, oraşul va fi blocat?, a declarat Nadia Crişan, consultant Ford România.

Doar că Guvernul a vîndut Automobile Craiova în 2007 pentru bani puţini, 57 de milioane de euro, tocmai pentru că americanii au promis investiţii serioase în Craiova. Până acum, singura investiţie notabilă este secţia de vopsitorie, care i-a costat circa 50 de milioane de euro. La nivel declarativ însă, lucrurile merg cum nu se poate mai bine.

?Investim în absolut toate secţiile de la infrastructură la mediu, tehnologie, formare profesională?, a spus Nadia Crişan, consultant Ford România.

Tot Ford promite şi un automobil nou nouţ produs exclusiv în România. Angajaţii însă susţin că nu există utilajele necesare pentru producerea unei maşini de la A la Z în fabrica de la Craiova.

Autorităţile craiovene şi-au cam pierdut răbdarea după doi ani şi jumătate de când cu zâmbete pe faţă asistau la semnarea contractului pentru Automobile Craiova. Guvernul, mai îngăduitor în general, îi va mai păsui cel mai probabil pe americani cu cel puţin un an.

Observator

 

 

×
Subiecte în articol: Ford
Parteneri
Tânăr dezbrăcat de jandarmi, pentru a fi verificat de droguri, în Mamaia
x close