Antena 3 CNN Economic Companii Memo acuzator: angajaţii Toyota au avertizat conducerea despre probleme de siguranţă încă din 2006

Memo acuzator: angajaţii Toyota au avertizat conducerea despre probleme de siguranţă încă din 2006

Memo acuzator: angajaţii Toyota au avertizat conducerea despre probleme de siguranţă încă din 2006
Sursa foto: toyoza
12 Mar 2010   •   10:02

Toyota a fost forţată să predea anchetatorilor din Congresul american un memo intern, considerat de presa americană ?arma fumegândă? în cazul ce implică problemele de siguranţă la maşinile japoneze. În memo, redactat de angajaţi ai fabricii, aceştia avertizează conducerea, în 2006, cu ameninţări sistemice la siguranţă.

Scrisoarea de două pagini scrisă de angajaţi vechi ai Toyota şi trimisă direct preşedintelui companiei din 2006 Katsuaki Watanabe condamnă ?sacrificarea siguranţei? făcută de societate în căutarea profitului.
Memoul subliniază timpul nepotrivit pentru dezvoltarea de noi vehicule şi declinul general al meşterilor la cele mai cunoscute fabrici de producţie din Japonia.
Se concluzionează că procese vitale sunt în mâinile unor ?amatori?.

Documentul oferă de asemenea o predicţie cutremurătoare despre calamitatea ce va urma, avertizând că politicile Toyota vor ameninţa în cele din urmă supravieţuirea companiei.
Cel mai mare producător mondial de maşini este în criză după o rechemare la nivel mondial a aproape nouă milioane de automobile în service şi acuzaţii că problemele la acceleraţia au provocat moartea a mai multor zeci de persoane în America.

Memoul avertiza că un număr crescând de probleme ce duceau la rechemarea vehiculelor apăreau nu la nivel de producţie, ci la etapele de planificare.

De altfel, în pofida asigurărilor companiei că a rezolvat problemele, compania nu a scăpat total de suspiciunile că există greşeli fundamentale în planificare. Toyota recunoştea luna trecută că s-a extins prea repede, ceea ce a dus la o lipsă de specialişti.
De altfel, scrisoarea angajaţilor avertiza în legătură cu acest lucru în 2006, acuzând compania că înlătură angajaţi foarte experimentaţi în căutarea creşterii şi profitului.
Principalul autor al scrisorii din 2006, Tadao Wakatsuki, a lucrat la fabricile Toyota timp de 45 de ani. El a hotărât, împreună cu alţi angajaţi, să creeze un sindicat separatist care să îmbunătăţească condiţiile de muncă după ce cel oficial era pasibil în relaţia cu conducerea.
Antena3.ro

×
Subiecte în articol: Toyota
Parteneri
Cardurile de energie expiră! Cum pot scoate românii banii cash rămași
x close