Tranzacție uriașă în industria alimentară. Royal FrieslandCampina N.V. a ajuns la un acord pentru vânzarea operațiunilor sale din România către grupul maghiar Bonafarm. Tranzacția privește inclusiv brandul local de top Napolact, unitățile de producție din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, dar și pe cei 400 de angajați, potrivit cluj24.ro.
Decizia vine în urma unei analize strategice a activităților FrieslandCampina din România și este aliniată cu strategia Business Group Europe, care vizează concentrarea pe piețele-cheie, pe segmentele de creștere cu valoare adăugată ridicată, pe sinergiile din cadrul companiei și pe piețele unde laptele produs de fermierii membri FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim, arată rerezentanții Royal FrieslandCampina.
„Deși subsidiara din România ocupă o poziție importantă pe piața locală a lactatelor, activitățile sale oferă sinergii limitate cu portofoliul european și nu contribuie la valorificarea laptelui furnizat de membrii FrieslandCampina. Cu Bonafarm Group ca nou proprietar, afacerea din România este în mâini bune”, au arătat reprezentanții companiei olandeze.
Compania maghiară Bonafarm este deținută de Sandor Csanyi, cel mai bogat om din Ungaria și un apropiat al premierului maghiar Viktor Orban.
Sandor Csanyi e președinte și director general al OTP Bank Group, cel mai bogat om din Ungaria, cu o avere estimată la peste 1,3 miliarde euro. Este de asemenea acționar și membru al consiliului de administrație al companiei multinaționale de petrol și gaze cu sediul în Ungaria, MOL Group. Deține Bonafarm, holding maghiar de producție agricolă și alimentară.
Tranzacția, finalizată până în decembrie 2025
Acordul vizează participația FrieslandCampina în entitatea din România care deține brandul Napolact, operează două unități de producție în Cluj-Napoca și Târgu Mureș și are aproximativ 400 de angajați.
„FrieslandCampina România este o companie cu o istorie îndelungată. Suntem convinși de calitatea ridicată a producției, de managementul profesionist și de angajații cu înaltă calificare. Procesarea laptelui este unul dintre domeniile strategice ale grupului Bonafarm, astfel că vedem o oportunitate excelentă de a dezvolta împreună compania și brandul Napolact — valorificând cunoștințele și expertiza din piața locală, dezvoltând în continuare facilitățile și continuând colaborarea cu echipa existentă.
Sub rezerva obținerii aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare, intenționăm să investim în creșterea capacității de producție, să păstrăm relațiile solide de colaborare cu partenerii comerciali și furnizori și să contribuim la dezvoltarea industriei lactatelor din România”, a transmis și Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group.
Tranzacția este supusă aprobărilor obișnuite de reglementare, inclusiv avizului Consiliului Concurenței din România, și se preconizează a fi finalizată până la sfârșitul lunii decembrie 2025.
